11 Kasım 2010 Perşembe

Süper Kahraman Çılgınlığı

Erkek çocuğun varsa, tüm mağazalarda; giyim, oyuncak, temizlik eşyası fark etmeden, tek tip karakterlerle karşılaşıyorsun. Tüm çocuklar bir süper kahramana hayran olmak ve tepeden tırnağa onun giysileriyle, onun oyuncaklarıyla, onun ürünleriyle dolaşmak zorundaymış gibi, nereye baksan aynı karakterleri görüyorsun. 

Ada televizyon izlemiyor. Dolayısıyla bu süper kahramanların varlığından bile haberdar değil. Bu nedenle de ürünlerin üzerindeki karakterlerin bazılarından korkuyor. Durum böyle olunca da Ada'ya sevebileceği bir şey alabilmek benim için işkence haline geliyor. Ancak ciddi paralar dökersem büyük markalardan giyim eşyası ve oyuncak alabiliyorum çünkü her nasılsa bu kahramanlar oralara giremiyorlar. 

Bu çılgınlığın bir anlamı ya da amacı var mı bilmiyorum. Çünkü hayatım boyunca üzerinde bulunan herhangi bir karakter için bir ürün almışlığım yok.

Ama hiçbir şekilde bu bilgiye maruz bırakmak istemediğim çocuğumun gün gelip okula başladığında konuya vakıf olup da benden bunu talep edebileceği korkusu günden güne içimi sarıyor.

Umarım ileride kırmızı örümcek adam kostümü giymiş bir şeyi yanımda gezdirmek zoruna kalmam. Çünkü biliyorum ki gün gelip istediğinde tercihine saygı duymak gibi gereksiz bir tavrım olacak.


Bumerang - Yazarkafe