22 Aralık 2010 Çarşamba

Emzirme Reformu Gerekli!

Blog alemine ilk daldığım günlerde tanıştım bloguyla Elif'in... Önce gebelikle ilgili mevzularla; sonrasında da başlattığı bu muhteşem hareketle gönlümde taht kurdu. Tam olarak ne yapacağımı bilmesem de; facebook sayfasında ne zaman desteğe ihtiyacı olduğunu yazsa; desteklemeye çalıştım elimden geldiğince...

Blogumu ilk açtığım günden beri de logosu sağ tarafta durur belki bir faydam dokunur diye...

Ben doyasıya emziren annelerdenim. Şanslıyım!

Emziremeyen anneler; anne sütünden mahrum kalan bebekler için de ne gerekiyorsa yapmaya her zaman hazırım!

Bir sobe yayınladı Elif blogunda bugün.. Olur da yolu bloguma düşen bir anneye bir faydası olur diye ben de katılmak istedim...


(1)  Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç?
 Buna anneler olarak çok önem verdiğimizi düşünüyordum, rahatlıkla %70 diyebilirdim fakat Elif'in açıkladığı rakamı okuyunca gerçekten şaşırdım.

(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?
18,5 ay emzirdim...

(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?
Evde olduğum bir dönem olduğu için gerek kalmadı.

(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?
Evde olduğum bir dönem olduğu için gerek kalmadı.

(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?
Evde olduğum bir dönem olduğu için böyle bir şey olmadı fakat o esnada çalışıyor olsaydım da böyle bir şeyle karşılaşacağımı düşünmüyorum. Çünkü işverenlerim buna saygı gösterebilecek ve destek olacak insanlardı...

(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?
Evet... Hemen hemen her zaman... Özellikle çok küçük olduğu ve sık emdiği dönemlerde hiç bir yere gidemiyor olmaktan dolayı çok sıkıntı çektik... Genellikle çevremizdeki eğlence ve alışveriş merkezi, cafe gibi yerlerde bebek bakım odaları yok! Ancak arabamızı yakınımıza park edebileceğimiz yerlere gidebildik bu sebeple!

(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?
Bu konuda desteğe ihtiyacım olmadı.

(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?
Evet. Hem çevremden hem de ilk doktorumuzdan böyle bir tepki aldım. Bu sebeple doktorumuzu değiştirdik hatta. Emzirmeye ısrarla devam ettiğim için bu çocuk seni kullanıyor tarzında yaklaşanlar bile oldu!

(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?
Bir bebek için en büyük nimet çünkü. Hem psikolojik hem bedensel faydası çok fazla. Bence anne sütünun ve emzirmenin verdiği güven duygusunun eksikliği başka bir şeyle tolere edilemez.

(10) Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için www.emzirmereformu.com adresindeki formu doldurmanız yeterli.
Destekledim, elimden gelen bir şey olduğu sürece de destekleyeceğim!
Bumerang - Yazarkafe