26 Ocak 2011 Çarşamba

Doğal Anne!

Daha hamileyken başladı benim bu huzursuz hallerim.

Oturdum bir liste yaptım hamileler ne yemeli, ne yememeli, bu "yemeli" kısmındaki en faydalı şeyler neler, neden ne kadar yersen bebeğe ne kadarı geçiyor falan filan... Sonra tabii doğum-nefes egzersizi araştırmaları, habire okudum, araştırdım... Fast Food delisi ben, hamile kaldığımı öğrendiğim günden bu güne ağzıma hamburger koymuş değilim. Hamileliğiydi, emzirmesiydi derken sağlıklı yaşamla kafayı bozdum, otlamaya başladım... Sigara desen, değil içmek yanımda içirmedim! Kahvenin adını / tadını unuttum. Herkes ya sabır çekerken Ada doğdu...

Kurtulacağını zannedenler çok yanıldılar evet!

Artarak devam etti eylemlerim.

- Sesinizi yükseltmeyin çocuğun yanında kavga ediliyor zannedebilir!
- Aa o ne! oyuncak silah mı o! At onu at! Çocuğum şiddet yanlısı olmasın!
- Yanında kesinlikle televizyon açtırmam! Gözünün ucu bile değmesin!
- Üç kaşık yoğurrrrt, iki kaşııık pekmeeeeezz!

İyiden iyiye sıyırdım yani!

Bu ay neler yapabilmesi lazım; internetten araştır; onlara göre oyuncaklar al, günde en az 5 posta kitap oku, günlük kalori cetveli buzdolabının üzerinde...

Sonuçtan memnun muyum?

Oğlumdan evet! Kendimden hayır!

İçimde bir yetememe duygusu,ne yapıyorsam yapayım "ya yanlışsa" korkusu... Kütüphanemize ek yeni bir kütüphane "çocuk nasıl büyür","çocuk büyürken yapılması gerekenler" "yapılmaması gerekenler" gittikçe büyüyen bir kitap arşivi...

Anne olmakla kafayı bozmuş bir anne! Doğru davranmaya çalışmaktan kendi duygularını kaybetmiş, kitaplardaki annelere dönmüş bir anne!

"Dur" diyecek biri lazım!

Evet lazımdı. Dediler!

"Doğal anneliği deneyin. Kendinizi sakinleştirin ve çocuğunuzu rahat bırakın"

Nasıl olacak o? "İçinizden geldiği gibi davranın"

Öyle yapıyorum zaten! Başka türlüsü elimden gelmiyor ki!

Çocuğumu "çocuk" gibi yetiştirmeye, ruhsal ve bedensel olarak sağlıklı büyütmeye çalışıyorum...

Sadece bu!


Kumla oynamak önceden her çocuğun yaptığı sıradan bir şeydi. Şimdiki çocuklar için özel hazırlanan bir aktivite. Çocuk kumu nerden bulsun! Gidilip alınacak, evde özel örtülerin üzerinde oynayacak! Gidip kum alıp bunu söyleyince de "hasta ruhlu anne" oluveriyorsun!

Çocukken çamurla yaptıklarımızı oğlum oyun hamurlarıyla yapmak zorunda!

Sokaklarda oynayacağı oyunlar yerine "oyun grubu" satın almak zorundayız!

Arkadaş edinsin, sosyal olsun diye kreşe göndermek zorundayız!

Sağlıklı beslenebilsin diye "organik" yedirmek zorundayız!

"Doğal anne" olun diyen doktora öfkeyle bakıyorum, içimden "her şey o kadar doğal ki bir ben doğal olamıyorum!" diyorum! "Peki olurum" diyorum kalkarken de... Aklımda doğal annelik akımının yazarlarından hangisinin daha iyi olduğu sorusu var...

Giderken bir kitap alayım!
Bumerang - Yazarkafe