24 Ocak 2011 Pazartesi

Tuvalete Alışma Mevzusu

Ada 22 aylık oldu. Artık iyiden iyiye kakayı çişi biliyor! 

Bazen söylüyor, bazen unutuyor, yaptıktan sonra aklına geliyor. Ben de çok kasmıyorum bu konuda. Yumuşak geçişin kralını yapıyoruz sanırım.

Tüm kaynaklar çocuğun bezsiz kalabilmesi için 2 saat kuru kalması gerektiğini söylüyor, Ada henüz bunu yapmadı! En uzun çişsiz süresi 45 dakika ile 1 saat arasında. Dolayısıyla da çocuğu zırt pırt tuvalete koşturmanın anlamı yok bezini çıkartıp diye düşünüyorum. 

Zaten bir de bu iş için daha çok küçük olduğunu düşünüyorum. Lazımlık aldınız mı, Aldık. Her şey bu soruya cevap verebilmek için. Banyomuzda lazımlık var evet! "Ama bir türlü alışamıyor yahu ne yapsak bilemedik" bu da annelere verilecek hazırlanmış cevabımız. Sık sık kullanıyoruz kendisini. 

Ada'nın duymayacağı ortamlarda "ay hala yapıyor ne yapalım bezliyorum işte" şeklinde yalandan yakınıyorum. Zira bunu istiyorlar! Dert ediyorlar ve dert etmemi bekliyorlar!

Oturağı şu çiş- kaka yaptığında müzikle ödüllendiren cinsinden seçtik ki başarı duygusunu yaşasın. 

Öyle yapması gerekeni yapınca şeker veren annelerden değilim fakat babası pırtlasa bile ödüllendirmek ister "oğlunu".. Oğlan babası, kolay değil. Osuruğu bile değerli! 

Ada aklına esip de çişini kakasını söylediği zamanlarda müzikle coşuyor. Kendisiyle gurur duyduğu her halinden belli. Hatta bazen sırf o müziği duymak için zorla, morararak çiş yaptığı bile oluyor. Bolca alkışlıyoruz oturduğumuz yerde dans ediyoruz.

Oturakla birlikte bir de dönem kitabı aldık. Oturak nedir, ne işe yarar, ne yapılır falan görsün, öğrensin diye. Bu da biraz algısını farklılaştırdı. "Kaka geldiğinde oturağa yapılır" kafasına kazındı! Geldiğini fark eder etmez söylemeye başladı. Tabii her zaman olmuyor bu. Günde iki kez kaka yapıyor ve kaka saatleri belli olduğu halde, o söylemezse ben hiç ilişmiyorum. Sormuyorum ya da kendiliğimden götürüp oturtmuyorum.

Çiş işin en kolay kısmı sanırım. Çişini kakasından daha çabuk fark ediyor. Fakat bir söylerse bir atlıyor. Yine de günde iki ya da üç bezle idare edebiliyor artık. Hatta bazen tek bezle geçirdiği bile oluyor.

Kendi kendine yola girecek sanırım bu iş. Kasmadan, kasılmadan...

Haydi hayırlısı!
Bumerang - Yazarkafe