10 Haziran 2011 Cuma

27 Koca Ay!

Ada gün itibarıyle 27 aylık. Her şey o kadar değişti ki bazen inanmakta güçlük çekiyorum. Tamamıyla bağımsız düşünceleri, fikirleri, hareketleri olan bir adam var karşımda artık.

Ne yiyeceğine, ne içeceğine kendisi karar veriyor, hatta bununla da kalmıyor dışarıdaysak kendi siparişini kendisi veriyor!

Giyeceklerini mağazada kendisi beğeniyor, aldığım sunger bob, mickey mouse baskılı t-shirtlere arıza çıkartıyor, kendisi genellikle düz, baskısız ve genellikle aynı renklerde kıyafetler alıyor!

Artık tam anlamıyla sohbet ediyor. Babası ile oturup discovery channelda big stuff, how it's made izliyor, şaşırıyor, kahkahalar atıyor, babasına sorular soruyor! İkisini bu modda izlemek tadından yenmiyor!

Oyun alanına, oyununa kesinlikle müdahale ettirmiyor! Odasına girerken bile ne zaman arızaya bağlayacak diye korkarak giriyorum mesela!

Merdiven inip çıkarken elinin tutulmasına itiraz ediyor! Puset saltanatından yakın yerlere gidileceği zaman kendi isteği ile vazgeçebiliyor!

Çok sevdiği babası ile yarış ediyor! "Babam da yapıyor!" en favori cümlesi bu aralar.

Oyuncaklar yerine gerçek şeyleri tercih ediyor! Bayılarak oynadığı oyuncak fotoğraf makinesinin yerini her fırsatını bulduğunda ele geçirip "sanatsal çalışmalar" yaptığı dijital makinemiz aldı mesela! Dozerleriyle, forkliftleriyle oynamak yerine gidip bir yerlerde bunları çalışırken izlemeyi tercih ediyor! İçinde oynasın diye aldığımız oyun çadırını söküp yeniden inşa etmeyi seviyor.

Eğer bulaşmazsan tüm gün "kendi başına idare ediyor!"

Oğlum büyüdü. Bundan sonrasında nasıl annelik yapacağım konusunda hiç bir fikrim yok zira artık sadece zorunlu ihtiyaçlarını karşılıyorum o kadar! O izin verirse sevip öpebiliyorum. O izin verirse birlikte oyun oynayabiliyoruz- ki çoğu zaman "sen gitsene anne" diye kovalıyor beni. En sevdiğim şeylerden biri olan "kitap okuma" faslımıza bile ancak aklına gelir ve "kitap vaktiiiii" olduğuna karar verirse geçebiliyoruz öncesinde teklif etmek imkansız zira "anneee bu şaatte hişş kitap okunuyy muuu!!" diyerek azarlanabilme tehlikesi mevcut!

Bana da dünya kadar boş vakit kalıyor böyle olunca.

Tek sevindiğim yanı artık "büyük kitapları" okuyabiliyorum!

27. ayımızda durum böyle! Bundan sonrasını merakla bekliyorum!
Bumerang - Yazarkafe