24 Haziran 2011 Cuma

İkinci Aşamayı Geçtik, Sıradaki!



Malum ben oğlanı doktorlarla ve kitaplarla büyütüyorum! (Evet bir takım insanlara laf soktum burada). Doktor 20. ayda tamamdır demişti, ben işi oğlanın paşa keyfine bırakmayı uygun görmüştüm. Ada da 22 aylıkken iyiden iyiye olayı çözmeye ve sinyalleri vermeye başlamıştı. Bu gidişle bir aya kalmaz bezi çıkartırız diye diye oğlanı 27 aylık ettik. Baktım bezinden vazgeçeceği yok, daha doğrusu kendi kendine bu işin bezsiz de olabileceğini akıl edeceği yok, olaya el koydum.

Bir sabah bezi açarken "Hava çok sıcak istersen bunu bağlamayalım çiş gelirse oturağına yapabilirsin yine" dedim "Tamam" dedi, başlayıverdik biz de bu sürece.

İlk günü biri kaka kazası olmak üzere 3 kaza ile atlattık. İlk gün sadece ne kadar sıklıkla çişi geliyor ona bakmak üzere kendi keyfine bıraktım.  Altına da kaçırsa oturağa da koştursa saatleri yazdım bir kenara.

İkinci gün bir çiş bir kaka kazası ile geçti. Bunda ne kadar süre çiş tutabileceğini ölçmüş olmanın faydası var zira saat kurdum ve o saati her geçirişinden sonra sordum çişe bir bakalım mı diye. Bunun amacı artık kafana göre sağa sola işemek yok, çiş gelirse oturağa yapılır diyebilmekti. Artık altında bez olmadığını/ olmayacağını ve tek çiş yapma şeklinin bu olduğunu bir şekilde ima etmek gerekiyordu bence.

Üçüncü günü ve sonraki günleri de sadece kaka kazası ile atlattık. Öğle uykularına da bezsiz yatıyordu artık ve kuru kalkıyordu. Geceler de aynı şekilde kuru geçiyor -ki bezliyken de uyku esnasında çiş yapmıyordu-

Böylece bir üst basamağa geçmiş olduk.

Bunu akıl danıştığım arkadaşlarıma da söylemiştim; çok feci stres yapıyorum ben ama yine memeden kesme dönemindeki gibi olay geçip gittikten sonra boşuna kendimi kastığımı düşüneceğim muhtemelen diye.. Aynen öyle oldu!

Korkulu rüyalar gördüğüm bir dönem daha böylece kapandı. Belki ben daha rahat bir anne olabilsem çok daha önce olabilecekti ama huyum kurusun...

Tavsiyem; bezi açtığınız ilk gün hiç sormadan bırakın; kaza esnasında bez değiştirirken nasıl bir tavır içindeyseniz yine öyle davranın, çiş ve kaka saatlerini not edin; ikinci gün birinci gün kaydettiklerinize göre takip etin. (aynı saat değil aralık önemli olan tabii ki) Bu esnada kaçak olursa diye "bir dahaki sefere daha erken deneyelim" gibi bir "bir dahaki sefer oturağa yapılacak" cümlesi edinin. 

Mucize beklemeyin. Sizin çocuğunuz tabii ki mükemmel ama o da her çocuk gibi altına işiyor.
Bumerang - Yazarkafe