20 Temmuz 2011 Çarşamba

Evde ve Okulda Mutlu Çocuk Yetiştirmenin Temelleri

Çocuk ve Aile kitaplarına bir döndüm pir döndüm. Bir haftada 4 kitap okudum!!! Bir süre yeter bu bana herhalde, biraz sindireyim.

"Çocuğunuza Sınır Koyma" kitabını ararken (kardeşim hepimizin mi çocukları aynı anda çıldırdı. Bir kitabı bulmak için ne kadar kitapçı varsa gezip en sonunda sipariş etmeyi özlemişim!!!) her girdiğim kitapçıdan bir kitap almışım (ben bazen bilincimi kaybediyorum). 

Bu kitabı neden aldım; 8 uzmanın ağzından yazılmış. Hem de benim pek sevdiğim uzmanlar bunlar. Şöyle bir kitap ki bu kitap; elinizin altında duracak, ansiklopedi gibi, konu başlıklarına ihtiyacın olduğunda bakacaksın. Evet tam da öyle bir kitap. Çocuk cinsiyetini mi sorgulamaya başladı, açıp bakacaksın, "evet uzmanlar böyle bir yaklaşım önermiş, hmmm evet!" diye bilinçleneceksin anında! Tam benlik yani...

Kitapta röportajı bulunan çocuk gelişimi uzmanları; Atalay Yörükoğlu, Rüveyda Bayraktar, Füsun Akkök, Ayşe Yalın, Haluk Yavuzer, Zuhal Baltaş, Neriman Samurçay, Özcan Köknel... 

Artık popstarlardan çok çocuk gelişimi uzmanlarını tanıyorum! Bu günleri de mi görecektim!


İçeriğindeki mevzular ise;
- Çocuklar ameliyata nasıl hazırlanmalı
- Evde başka okulda başka davranan çocuklar
- İhmal edilen yetenek; okuma ve yazma
- Ev ödevi
- Zeka Testleri neden yapılmalı, kim yapmalı?
- Alerji
- Geç açılan çocuklar
- Öğrenme güçlüğü
- Mikropla mücadele
- Okula başlarken
- Okul ve utangaçlık
- Diş sağlığı
- Televizyon
- Alışveriş
- Evde kedi beslemek
- Anne ve Baba eğitimi
- Sofra savaşları
- Çocukerkil aileler
- Babalar uyumayın!
- Solaklık
- Hiperaktivite ve Hareketli Çocuk
- Mükemmel değil mutlu anne baba olun
- Minik kalplerde büyük fırtınalar
- Boşanma
- Islak geceler
- Olumlu disiplin stratejileri
- Çocukla İletişim
- Kardeş kavgalarında hakem olmak
- Birlikte kitap okurken
- Yalan Söyleme
- Yeme Bozuklukları
- Okuldan ne beklemeli, nasıl seçmeli
- Bilimsel düşünmeyi öğretmek
- Yatak Zamanı
- Sınav Kaygısı
- Daha iyi anne baba olma yolunda 10 dev adım
- Göz sağlığı
- Olumlu davranışları kazandırmak
- Doğal ve Harika bir tedavi: Oyun
- Korku mu güven mi! Evde tek başına
- İntihar
- Ortopedi
- Yaratıcı çocuk yetiştirmek


Başlıklar bunlar... El altı kaynağı olarak kullanılabilecek güzel bir kitap.





Bumerang - Yazarkafe