23 Ağustos 2011 Salı

Kreş Arayışımızı Noktalayan Kadın!

Uzunca bir süredir kreş arayışındayız malum... Arayışımızın hezeyanlarını şurada paylaşmıştım hatta kamu hizmet görsün diye kreş tablosu yapmaya başlamıştım ki; bir arkadaşımın internette isim vererek yazdığı bir konu yüzünden başı kreşle belaya girince, kamu biraz daha hizmetsiz kalsın diye düşünerek, kendimce kötü bulduğum yerleri yerme konusunu rafa kaldırdım. 


Bakırköy'deki hemen hemen her kreşe girdik çıktık, kiminin kafa yapısını kiminin bina yapısını beğenmedik. Olurdu, olmazdı derken, arayışımıza sonradan dahil olan bir arkadaşımla konuşurken ağzımdan şu cümle çıktı; "Ya Nuray, bence bulunca hissedeceğiz, budur diyeceğiz! His meselesi bu!" İki gün sonra Nuray aradı; "internetten güzel bir yer buldum ama hakkında pek döküman yok gidip bir baksak ya" dedi. "Peki" dedim. Buluştuk, gittik....


Bahçelievler Yaşam Hastanesi yanında bir kreş. Aslında pek kreş de değil, çocuk kulübü demek daha mantıklı buraya. Kurucusu Kadriye Hanım, yıllarını bu mesleğe adamış bir pedagog. Bir kız çocuğu annesi. Kızından bahsederken gözlerinin içi gülüyor. Sadece kendi kızından değil, öğrencilerinden bahsederken de. Görür görmez sevdim Kadriye Hanımı. "Hadi ne olur falsosu çıkmasın okulun, böylesi bir okul müdüresi bulmuşken" diye düşünerek başladık görüşmeye.


Sınıfları gezdik, üzerimize yıkılacakmış gibi görünen plastik oyuncaklarla dolu değiller. Bahçesi güzel organize edilmiş, bir yanda çocuk parkı, bir yanda mini hayvanat bahçesi, bir yanda mini tarım alanı. Eğitim tarzlarını High/Scope, Scamper Yaklaşımı,Montessori Eğitimi vs. herhangi bir isimle tanımlamıyorlar bu da kendilerini sınırlandırmamışlar, çocuğa herhangi bir şey dayatılmayacak anlamına geliyor benim bakış açıma göre. "Her çocuk kendine has özellikler gösterir ve o şekilde yaklaşılmalıdır" diyor zaten Kadriye Hanım da. 

Nergiz'den sonra bu kadar güvenebileceğim ikinci bir ismin hayatıma girmesinden memnun ayrıldım görüşmeden. Zaten Nuray da hemen kaydını yaptırıverdi Yiğit'in.


Okulla ilgili bilgilere şuradan ulaşılabilir. 


Zannediyorum 1 Eylül itibarıyle biz de orada olacağız.

Bumerang - Yazarkafe