30 Eylül 2011 Cuma

Evimizin iki küçük konuğu

Ada'nın balık aşkına daha fazla direnemedim ve bu iki arkadaşı evimizde konuk etmeye karar verdim, konuk diyorum zira daha önceki balık besleme denemelerimde bir haftayı tamamlayabilen bir şanslı olmamıştı. Bu kez biraz daha özenli davranmaya çalışacağım zira konu hassas. 

Balıkları satın alırken olabildiğince uzun yaşayabilmeleri için ne yapmam gerektiğini iyice öğrendim, damlasıdır, ilacıdır, yemidir topladım bir güzel, gayretle getirdim koydum faunusu salona. 

İki adet japon balığı var artık Ada'nın. Bütün gün faunusun önünde oturup balıklarını izliyor. Birinin ismi kaçınılmaz olarak "Doroti" oldu zira Elmonun balığı var bir de kalemi... Diğerine isim düşünelim dedim; bir süre düşünüp "boncukk" diye bağırdı Ada. Daha önce boncuk isminde bir balık görmemiştim ama olsundu oğlum balığına bu ismi uygun gördüyse (daha önce beslediğim turta, püskül ve paspası düşününce) bu isim uygundur dedim ben de. Doroti ve Boncuk başlarına ne geleceğinden habersiz zıplayıp, yüzüp duruyorlar faunusun içinde. Ada tepelerinde "anne ağzını açıp kapatıyor bak" "anne kuyruğunu sallıyor bak" diye diye izliyor, hevesi ne kadar sürecek bilmiyorum ama yemek saatlerini bana hatırlatıyor. Sorumluluk sahibi bireyler için evcil hayvan besleyin! (:P) 


Akibetleri ne olacak bilemiyorum fakat elimden gelen özeni göstereceğim ben kendileri için. Oğlumun ilk evcil hayvanları olmaları vesilesiyle de tarihsel bir önemleri var zira evimizde.

Bumerang - Yazarkafe