16 Eylül 2011 Cuma

Mirena Günlükleri-1

Bu iş öyle "ben korunmaya karar verdim doktor hanım, hadi bi takıver şunu" şeklinde olmuyormuş meğer. Bir dünya işi varmış öncesinde...

İlk basamak hormon testi zira arkadaş (mirena) hormon salgılıyor vücuda malum. 

Dün doktorumla görüşmemden çıkan sonuçları (biraz korktuğumu itiraf ederek) yazıyorum şimdi;

Mirena kadın vücuduna 3 şekilde etki edebiliyormuş, şöyle ki: 

Ya kanamaların ve regl süren kısalmış bir biçimde ve gebelik ihtimalin %1 e düşmüş bir şekilde özgürlüğün tadını çıkartıyormuşsun (istenen ve beklenen etki),

Ya regl olmayı tamamen durduruyor ve bu sebeple de sürekli olarak fiziksel ve ruhsal olarak PMS basamağında arafta kalıyormuşsun (istenmeyen etki

Ya da mirenanın vücudunda kaldığı süre boyunca (en uzun süre 5 yıl olmak üzere) sürekli lekelenme halinde regl oluyormuşsun (en istenmeyen etki). 

Hangisinin olacağını önceden kestirebilmek zor zira doktorum da ilk çıktığı dönemlerde kullanmak istemiş fakat 2. etkiyle karşılaşınca bir süre sonra o gerginliğe dayanamayarak çıkarttırmak zorunda kalmış fakat yakın bir doktor arkadaşı uzun zamandır birinci etki ile maksimum fayda sağlıyormuş. 

Deneyeceğiz, göreceğiz. 

Okuduğum ve korktuğum diğer etkileri sordum (rahme yapışma, rahimde yara ve çıkartırken parça kalma ihtimalleri) "şimdiye kadar yaptığım uygulamalarda böyle bir şeyle karşılaşmadım, biraz da doktorun tecrübesi ile alakalıdır bunlar ya da süre aşımı ile alakalıdır" dedi. Beş yılda bir yenilenmesi gerekiyormuş zira. Zaten yaş olmuş 32, 5 yıl kullandıktan sonra ikinci kez taktırmaya bile gerek duymam sanırım. Menepoz teyze olurum o zamana...

Genel olarak en doğru ve en etkili korunma yöntemi olacağını söyleyebilirim ve bir aile dostun olarak tavsiye edebilirim deyince; tamamdır dedim, zaten ben kararımı vermiştim, iş kafamdaki korkuyu silmeye kalmıştı, onu da anladım ki yaşamadan göremeyeceğiz. Yalnız ilk 3 ay bunu anlamaya zaten imkan yokmuş,  vücudun tüm rialar için alışma süresi bu kadarmış, ona da eyvallah...

Bir de yaptığım tüm araştırmalarda mirena için "çok pahalı" vurgusu mutlaka yapılıyordu ki, öyle bir şey de yok, zira SGK karşılıyor.


Şimdi ilk basamak; Hormon testi. Bu testten olumlu yanıt aldığımızda ikinci basamak, jinekolojik muayene ve sonrasında da takılma işlemi.


Hormon testi; reglin 3. günü, sabah çok erken saatlerde, en geç saat ona kadar ve aç karnına yapılıyor, 2 ünite kan vermek gerekiyor bunu da dip not olarak düşeyim.
Bumerang - Yazarkafe