29 Ekim 2011 Cumartesi

Doğru Seçimler Yapabilmek...

Kendinle Gurur Duymak; 


İnsan ne zaman gurur duyar kendisiyle?


Dün Serpil'i gördüm; onun yorgun ama heyecanlı gözleriyle ilk kez karşılaştım... Bana ilk kez gülümsedi... Ve ilk kez konuştu benimle; "Bana yardım ediyormuşsun abla" (gülümse.. gülümse... sakın ağlama.. sakın...sakın..)


Serpil küçücük bir kız çocuğu, 9 yaşında ama o kadar minik ve narin görünüyor ki; ilkokul iki öğrencisi olduğuna inanmak güç. İki küçük kardeşi daha var; biri iliği ile onu kurtaracak. Babası telaşlı, annesi yorgun, o kadar korkuyorlar ki bir aksilik olacağından, çocuklarına bir şey olacağından (aksi bir his mümkün değil zaten; Emine Hanım ve ben de aynı hislerdeyiz ilk günden beri)... Dün bütün gün hastanede koşturmuşlar, yorulmuşlar, kafaları karışmış, ayaklarındaki galoşları bile çıkartmayı unutmuşlarken ayak üstü tanıştık; emlakçıya gittik birlikte ve İstanbul'da kalacakları sürede yaşayacakları evlerine yerleştiler.  


Günlerdir koşturduğumuz, sıkıntı yaptığımız konulardan biri hallolunca "evet, insan ancak böyle bir anda gurur duyabilir kendisiyle" dedim ben de. 


Teşekkür ederim; Zelal ve Sevilay; dahil olduğunuz her bir adım için...


Bir Toplulukla Gurur Duymak;

Van'daki kötü haberi aldığımız günden beri hummalı bir çalışma içerisinde olan bir grup var ve ben o gruptaki herkesle gurur duyuyorum. O grubun parçası olabilmekten, birşeyleri başarabilmekten, elimizden gelenin en iyisini yapabilmiş olmaktan dolayı o kadar mutluyum ki; Bige, Handan, Özge, Hande, Neşe, Zeynep,Aylin, Julide... ellerini taşın altına koyabilme yürekliliğini gösterdikleri için, organize olmaktaki başarıları için onlarla o kadar gurur duyuyorum ki; bebekler, çocuklar söz konusu olduğunda bir dakika içinde birleşebilen "nurturia anneleri" ile o kadar gurur duyuyorum ki; anlatabilmem imkansız...

Bugün kendimi daha iyi hissediyorum. İçimdeki o yoğun acı ve sıkıntı hafiflemiş durumda. Serpil İstanbul'da ve evinde, ailesiyle birlikte, Van'da elimizin ulaşabildiği yerlerdeki çocuklar mutlu, aileler mutlu.

Doğru kararları verebilmiş olmanın, doğru insanları hayatıma sokabilmiş, doğru adımları atabilmiş olmanın keyfi ile arkama yaslanıp bir kahve içebilirim artık...


Sizleri seviyorum NAKUT :P anneleri :)





Bumerang - Yazarkafe