25 Kasım 2011 Cuma

Yüzde Yüz Yerli Boyama Aktivitesi

Ne vakittir notlarımın arasında bu mevzu ama bir türlü yazmak kısmet olmadı... Soldaki arkadaşın adı Pocoyo. Kendisiyle Ada henüz yeni doğduğu zamanlarda tanıştık, çizgi filmi olduğunu bilmiyordum, İşbankası yayınlarından çıkan kitaplarından tanıyordum kendisini. Sonra sağdaki arkadaşla tanıştık; "aa Pocoyo'yu Türkçe'ye uyarlamışlar" diye düşündüm epeyce bir süre. Sonra %100 Yerli Kahraman ibaresiyle, bir gazete roportajını gördüm...


Her bölümü merakla beklenen Pepee'nin ortaya çıkmasında ve bu denli sevilmesinde, küçüklüğünden beri 'Neden bizim bir çizgi film kahramanımız yok?' sorusuyla büyüyen küçük bir kız çocuğunun düşleri var. O küçük kız çocuğu, tiyatro sahnesinden ve televizyon ekranından tanıdığımız Ayşe Şule Bilgiç. Nam-ı diğer Pepee'nin akıl hocası Şuşu. Bilgiç, senaryosundan şarkı sözlerine, kıyafetlerinden işlenen konulara kadar Pepee'nin her şeyiyle ilgileniyor. Bir anlamda onun gerçek annesi. Çocukluğundan beri içinde kalan 'bir Türk çizgi film kahramanı' düşünü, Düşyeri Çizgi Film Stüdyosu'nu kurarak gerçekleştirdi. Onun bu yoldaki en büyük destekçisi ise eşi sanatçı Kıraç. 
 
Pepee'yi konuşurken adeta kendi çocuğundan bahsedilen bir anne gibi gözleri ışıl ışıl yanıyor Ayşe Şule Bilgiç'in. Hayalini gerçeğe çevirme sürecini şöyle anlatıyor: "Çocukluğumdan beri hep Türk bir çizgi film kahramanımız olsun isterdim. Üniversite yıllarımda bu hayalimi nasıl gerçekleştireceğimi düşündüm. Ama nasıl yapacağım hakkında bir fikrim yoktu. Zira Türkiye'de daha önce bir örneği yapılmamıştı. Eşim Kıraç da bana bu yönde destek verince işe koyulduk. Küçük ama hayalleri olan bir ekiple kader birliği yaptık."

Bizim neden çizgi film kahramanımız yok diye sormuş Ayşe Hanım kendisine, sonra da Pepee'yi yaratmış(!) Pocoyo'nun çizgi filmlerini izleyenler ne demek istediğimi gayet net anlamıştır; bana benzerlikleri çok garip geliyor. 


Pepee'nin Şuşu ile konuşmasına çok benzer bir şekilde Pocoyo'da bir erkek seslendirmeciyle konuşuyor çizgi film boyunca.Pembe bir fil arkadaşı ve bir de bebekleri var. Pocoyo da Pepee gibi yaramaz, hareketli ve mızmız bir oğlan.

Orjinal olan bir şeye bu kadar benzeyen başka bir şey görünce insan çok şaşırıyor gerçekten. Ada Pepee'yi ilk gördüğünde Pocoyo zannetmişti. Şimdi de Pocoyo'yu gördüğünde Pepee zannediyor.

Bir boyama aktivitesi vereceğim, Ada bunu epey zamandır Pepee diye boyuyor, meğer Pocoyo imiş, çıktısını almak için açtığımda fark ettim, sonra da oturdum bu yazıyı yazdım. 

Pocoyo'nun üzerine tıklarsanız orjinal boyutta boyama sayfası alabilirsiniz...
















 
Bumerang - Yazarkafe