28 Aralık 2011 Çarşamba

Dünün Menüsü

Kıtır Ekmekli Tel Şehriye Çorbası

Bizim evin en sevilen çorbasıdır tel şehriye, baba-oğul bayılırlar... Dolayısıyla ne bulursan doldur moduna geliyorum zaman zaman, etli yemek yapmadıysam kıymalı yapıyorum çorbayı, bazen domates ve biber ekliyorum, bazen küp patatesler ve tavuk eti ile salçasız yapıyorum (özellikle evde soğuk algınlığından muzdarip hasta varsa) Çorba değil kurtarıcı adeta... Dün akşamki hali en normaliydi, en zahmetsiz haliyle soframızı süsledi.

Malzemeler
Bir yk. tereyağı
bir sb tel şehriye
bir yk. un
bir yk. salça
et / tavuk / sebze suyu ya da normal su
tuz, baharatlar
(kayınvalidem maydonoz da atıyor fakat bizim küçük paşa huzursuz olduğundan ben kullanmıyorum)

Un tereyağında hızlı hızlı karıştırarak kavurulur,
Rengi değişmeye başlayınca salçası eklenir, bir süre daha (salça kokusu kalmayıncaya kadar) kavurulur.
Yavaş yavaş suyu eklenerek karıştırılır. (Bir miktar su ekledikten sonra, topak kalmayacak kadar karıştırıp daha sonra su ekleyin.)
En son şehriyeler ve baharatlar eklenir.
Kruton Yapımı;
Bayat ekmekleri küp küp kesin, derin bir kaba ekmek miktarınıza göre çok fazla kaçmayacak miktarda zeytinyağını, baharatlarınızı koyun (ben karabiber, pulbiber, toz fesleğen, nane ve kekik kullanıyorum) ekmeklerinizi dağıtmamaya çalışarak bu karışımda harmanlayın. Pembeleşene kadar kızartın.

Not: Kruton çocuklara sevmedikleri çorbaları bile içiren sihirli bir maddedir. 


Et Sote
Bizim evde pek rağbet görmeyen zavallı sotelerden biri de et sote. İki paşa da "sadece etlerinden koy" şeklinde vızıklasalar da, etlerin, birlikte piştiği sebzelerin vitaminini de taşıyacağı gibi bir ümidim var benim. 

Önceden mantar da koyuyordum içine fakat küçük paşamız mantar yemiyor. Dolayısıyla içinden ayıklamaktansa hiç koymamayı tercih ettim ben de. Evde varsa sarı biber de koyuyorum. O zaman renklere aldanıp küçük paşaya yedirebiliyorum, büyük paşa için henüz taktik geliştiremedim.

Malzemeler;
Soğan
Sarımsak
Yeşil Biber (bazen dolmalık kullanıyorum julyen kesip görüntüsü daha hoş oluyor.)
Kırmızı Biber
Domates
Kuşbaşı Et
Salça
Sıvıyağ
Baharatlar (kimyon, kekik, karabiber, pulbiber, defne yaprağı kullanıyorum)
tuz

Soğan ve sarımsakları soteleyin, rengi pembeye dönmeye başladığında biberleri ekleyip sotelemeye devam edin. Salçasını ekleyin. Bir süre pişirdikten sonra eti en son da domatesleri ekleyin. Et suyunu bırakmaya başlayınca baharatlarını atıp (kekik  ve defne yaprağını sona saklıyorum ben tadı karışmasın diye) yarım çay bardağı su ekleyerek düdüklüde yüksek basınç seçeneğinde 15 dakika pişirin. Açtıktan sonra kalan baharatlarınızı da atıp, 5 dakika daha kaynatın. 


Tereyağlı Bulgur Pilavı
İşte küçük paşanın ayıla bayıla yediği büyük paşanın masada görmeye bile tahammül edemediği sevgili yemeğimiz... Büyük paşa sevmese de haftada bir katlanmak zorunda oğlumuz için :)

Malzemeler:
2 YK Tereyağı
Sivribiber
Domates
Bulgur
Tuz
Karabiber

Tereyağında biberler kavrulur, domatesler eklenip sulanması beklenir, sonra bulgur eklenerek karıştırılır ve baharatları eklenir. Eğer domatesler sulu değilse (suyu bulgurları az bir miktar geçmiyorsa) bulgurları biraz geçinceye kadar sıcak su eklenip kapağı kapatılır. Çok kısık ateşte kapağı hiç açmadan pişirilir.




Bumerang - Yazarkafe