21 Ocak 2012 Cumartesi

Fırında Mücver

Evde kabağın giderini arttırma çabalarım hızla sürüyor. Küçük paşaya "kabak salatası" olarak yedirmeyi başardım fakat büyük paşa için ne salata ne çorba işe yaramadı. Bir de mücveri deneyeyim dedim; mücvere bayılırım, kayınvalidem de güzel yapar yani, ancak paşaların ikisi de ağzına sürmediğinden evde hiç denememiştim; şekli itibarıyle ikisi de denemeye niyetli görünmüyorlardı ben de şeklinde biraz değişiklik yaptım;

Malzemeler;
5 Yumurta
2 Kabak
4 Çorba Kaşığı un
1/2 Dm Maydanoz
1/2 Dm Dereotu
Taze Soğan
3 ÇK Margarin
Tuz
Baharatlar

Tarifteki malzemeler bunlardı fakat küçük paşamın dereotu / maydonoz takıntısı sebebiyle kullanmadım bunları, ayrıca unu biraz daha fazla koydum.


Yapılışı;
Yumurtaları genişçe bir kaba kırın
Kabakları rendeleyip suyunu sıktıktan sonra yumurtaları ekleyin
İnce kıyılmış taze soğan, maydonoz ve dereotunu ekleyin
Karıştırarak ununu ekleyin
Baharatlarını ve yağı ekleyin
Küçük kek kalıplarını margarinle yağlayın ve hamurunuzu dökün
Yaklaşık yarım saat kızartın.

Bu kadar uğraştım; değdi mi; evet! hepsini kendim yedim... Kabağın paşalar açısından gideri hiç bir şekilde yok anlaşılan...

Oysa ki kabak;

  • Kan yapar.

  • Zihin açar.

  • Sinirleri yatıştırır.

  • Yüksek tansiyonu düşürür.

  • Basuru olanlar için faydalıdır.

  • Göğsü yumuşatır, öksürüğü keser.

  • Cinsel gücü ve doğurganlığı arttırır.

  • Basur ve prostat şikâyetlerini azaltır.

  • Böbrek ve mesane iltihaplarını temizler.

  • İdrar söktürür ve idrar tutukluğunu giderir.

  • Çeşitli mantarların çoğalmasını engelleyici tesiri vardır.

  • Mide ve bağırsaklara yumuşaklık verir, kabızlığı giderir.

  • Helvacıkabağının çekirdekleri bağırsak kurtlarının düşmesine yardımcı olur.

  • Şeker hastalarına faydalı olduğu, kan şekerini düşürücü tesiri olduğu saptanmıştır.

  • Lapası dıştan tatbik edilecek olursa boğaz ağrılarını ve kadınlarda görülen akıntıyı keser.

  • Özellikle yüksek potasyum muhtevası, yüksek tansiyonu ve çeşitli nörolojik hastalıkları olan hastalar için önem arz etmektedir.
  • Bumerang - Yazarkafe