10 Şubat 2012 Cuma

Deneyin!

Gamze' yi şahsen tanımıyorum; benim hayatıma da bir çoğumuzun hayatına olduğu gibi şu yazıyla girdi; Seyahate giden bir anne gibi evladını başkalarına emanet eden bu yazıyı kaç kez okudum bilmiyorum; hem anne olmanın verdiği hisler, hem gebeliğin hormonsal durumları hem de insanlığın getirdiği empati duygusuyla yerden yere vurdu beni...

Ne yapabilirim diye düşünüyorum günlerdir, Nurturia'da anneler Gamze için bir grup oluşturmuş, dua ediyor, güncel bilgileri paylaşıyorlar.

Ayrıca facebookta da bir sayfa açmışlar ve günlük bilgi takibi için; bir de blog açmışlar.

Herkes iyi niyetle bir şeyler yapmaya çabalıyor, ancak gördüğüm kadarıyla bilgi yoğunluğu sebebiyle pek sağlıklı ilerleyemiyor, yahut ben gebeliğin verdiği sersemlik sebebiyle bir şey anlayamıyorum olanlardan...

Ancak tek bildiğim;tek anladığım, bir tüp kan, bir anneyi bebeğine bağışlayabilir...

Kimler Kan veremez;
Ülkemizde kan bağışı için kabul edilen yaş sınırları: • En küçük: 18 yaş • En büyük: 65 yaş olarak belirlenmiştir.

Ulusal yasalara uygun olarak izin verilen durumlarda 17 yaş’da kabul edilebilmektedir.Bu sınırlar dışındaki yaşlarda verici olmak, 60 yaş üzerin de ilk kez donor olmak örneğindeki gibi özel du rum lar da ise sorumlu hekimin değerlendirmesiyle karar verilebilecektir .


Bir standart kan bağışı 50 kilo altındaki kişilerden alınmamalıdır.

İstisnai durumlar ve ilgilenen hekimin kararı dışında gebe kadınlar kabul edilmezler. Gebeliği takiben erteleme süresi; bir çok ay, en az gebelik süresi kadar aylarca uzun ya da en azından laktasyon dönemi süresince olmalıdır.

Eğer bu şartlar dışındaysanız; 15 dakikanızı ayırıp bir tüp kan verin; belki o mucize kan sizin damarlarınızda dolaşıyordur...

Ayırdığınız 15 dakika bir bebeğin tüm hayatını değiştirecektir...

Verdiğiniz bir tüp kan bir anneyi hayata döndürecektir...

Denemeden bilemezsiniz...

Deneyin.



Bumerang - Yazarkafe