13 Nisan 2013 Cumartesi

Dikkat! Annelik Her Zaman Tozpembe Değil!

Çocukları için herşeyi göze alan annelerin, pırıl pırıl akıllı çocukların olduğu türk filmleriyle, reklamlarla büyüdük malum, biz pek öyle filmlerdeki çocuklar gibi değildik açıkçası ama "milletin çocukları" öyleydi ya, ben gariplik bizde zannediyordum. Bilmemkim teyzenin çocukları hep ders çalışıyordu, komşunun kızı eve erkenden geliveriyor okul çıkışı sağda solda sallanmıyordu, ne olurdu biz de milletin çocukları gibi oturup oyuncaklarımızla oynasaydık... Emindim garipliğin bizde olduğundan. Annelik çok ulvi bir durumdu. Çocuklar da annelerinin sözünden çıkmayan, bütün işi gücü ellerindeki oyuncak bebekleri konuşturmak olan canlılardı.

Sonra ben anne oldum... Yıl 2009.

İlk üç ay neredeyse hiç gece uykusu uyumadım. Zombi gibi gezmekten bir süre sonra kayışı kopardım. Postpartum depresyon dedi doktor. Anne depresyona mı girermiş canım sen de! dedim içimden. Gariplik bendeydi. Çocuk olmayı beceremediğim gibi anne olmayı da becerememiştim, oysa reklamlardaki anneler ne bakımlı, çevremdeki anneler ne mutluydu...

Postpartum depresyon nedir araştırırken karşılaştım onunla. Elif Doğan'la yani. Nam-ı diğer Blogcu Anne! Onun blogu, benim de anneliğim çok tazeydi, benim hissettiklerimi yazıyordu, evet, bir anneydi ve benim yaşadıklarımı yaşıyordu, şaşırdım... Takip etmeye başladım. Sonra bir şekilde yollarımız kesişti. İyi ki de kesişti...Tanıdıkça daha çok sevdim,  daha yakın buldum, daha çok okudum onu. Yüreği de kalemi gibi sağlam ve sıcaktı.

4 yıldır bıkmadan usanmadan okudum, okudukça yaşadıklarıma ve kendime daha dürüst davrandım. Bütün annelerin "öyle" olmadığını anladıkça kendime haksızlık etmekten ve mükemmelin peşinde koşmaktan vazgeçtim. Daha mutlu bir anne oldum.

Elif sırf bunun için değerlidir benim için.
Başka sebeplerle de değerlidir ama onlar bende kalsın. O da biliyor zaten. Sırf bu yüzden oturdum yazdım bunları da. Kitabını alıp okuyun, Blogcu Anne bloguna yakın durun diye...

Kitabı çıktı Elif'in. Çok tazecik heyecanı daha. Heyecanını paylaşın.






















Kitabını Elif'in ağzından okumak için




Bumerang - Yazarkafe