14 Mayıs 2013 Salı

Ada'nın vitesi

Bazen hayatı Ada'nın gözünden yaşayabilmeyi çok istiyorum. Çocukların gözlerinde instagramdaki gibi bir filtre var bence, normalde gayet sıradan(!) olan bir şeyi onların gözünden gördüğünde, onlardan dinlediğinde bambaşka bir hale geliyor.

Bu pazar günü bunu çok hissettim mesela. Kumburgaz yolu üzerinde gördüğümüz gösteri uçağı Ada için muhteşem bir heyecandı. Öylesine eğlenerek izledi ki, biz de onun coşkusuna ayak uydurunca adım adım ilerleyen trafiği nasıl aştık anlamadık. Ada bu gösteriden o kadar etkilendi ki, belki de hayatını değiştirecek bir karar aldı o anda,artık büyüdüğünde bilim adamı değil, pilot olmak istiyor.


 
 
Sonra havuzda dünyaya gelmiş milyonlarca iribaşı gördü, inceledi, eve döndüğünde ilk işi Gölde kitabındaki iribaşlar ile Kumburgaz'da gördüğü iribaşları karşılaştırmak oldu. "Anne bak aynısı ,bunlar da büyüdüklerinde kurbağa olacaklar" diye, hayat hikayelerini anlattı.
 
Her ağacı, her çiçeği, her taşı, her hayvanı bıkmak usanmak bilmeden inceledi,  beni kendimi boğma noktasına getirecek sorularını hazırladı bu esnada da muhtemelen. (anne iribaşlar ne yer? gerçekten iribaşlar ne yer?)
 
Hayat onun gözünden o kadar eğlenceli, değişik ve büyülü ki; kendi kendime kızıyorum bazen vitesi beşe taktığım için, Ada'nın vitesinde hayat daha kolay oysa.
Bumerang - Yazarkafe