4 Kasım 2013 Pazartesi

Aynı olaylar, aynı insanlar, farklı tepkiler

Sabah sabah, twitterda yine "kızlı erkekli" geyikleri dönmeye başlayınca ne oluyoruz yahu dedim, baktım linkler de düşmeye başladı (gündemi twitterdan takip etmek) 

Konu şu; "Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, üniversitelerde kız öğrenciler, erkek öğrenciler aynı evlerde kalıyor, muhafazakar yapımıza ters, talimat verdim, denetimi yapılacak" demiş...

Muhafazakar bir toplumuz orası su götürmez bir gerçek de neye nasıl muhafazakarız ben daha orasını tam anlayamadım. Üniversite öğrencisi denen arkadaş en az 17 yaşında mıdır, evet, aklı başında mıdır, evet. Peki bu kararı makul bulup onaylayan kişilerin 14 yaşında, babaevinden gözyaşları içinde imam nikahıyla gönderilen küçücük çocuklar için de aynı şeyi hissetmesi gerektiğini düşünmek çok mu iyimser bir yaklaşım olur? Resmi nikah olmadan yaşamaksa sorun, burda da resmi nikah yok, kızlı erkekli aynı evde yaşamaksa onlar da aynı evde yaşıyor, üstelik 15inde anne olup nikahsız çocuk da doğuruyor bu bahsettiğim çocuklar. Nikahsız çocuk doğuranları taşlayanlar bunu nasıl makul ve normal karşılıyor?

13 yaşında baba zoruyla evlendirilirsin, 9 yaşında tecavüze uğrayabilirsin, 15 yaşında 50 yaşındaki imam nikahlı kocandan resmi nikahsız çocuk doğurabilirsin, 18 yaşında, sevdiğin adamla aynı evde yaşayamazsın, 30 yaşına sevdiğin adamdan resmi nikahın olmadan çocuk doğuramazsın.

Tepki gösterilenin ya da kabul edilenin ne olduğunu tam anlayabilmiş değilim toplumumuzda. Allahtan politikacı falan olmamışım memleketi batırırmışım.
Bumerang - Yazarkafe