26 Aralık 2013 Perşembe

Anne, baba ve çocuk arasında

Çok uzun zamandır ebeveyn kitapları dışında kitap okuyamıyorum, denediğimde mutlaka bir süre sonra "yarın Ada'nın oyuncak günü, laf arasında söyleyeyim oyuncak götürmek aklına gelsin" "Deniz dün kaka yapmış mıydı?" "Şampuanları bitmek üzereydi çıkıp almam lazım" falan şeklinde düşüncelere dalmış yakalıyorum kendimi. Kafamdan çocukları uzaklaştırabilmemin tek yolu, çocuklarla ilgili şeyler okumak. Çok saçma gibi ama, değil.

Bu sebeple de denk geldiğim indirimlerden ebeveyn kitapları alıyorum, zira yatmadan evvel bir kaç sayfa okuduğumda daha iyi dinlendiğim gibi saçma bir kanıya da sahibim.

Yine bir süpermarketin indirim sepetinde denk geldiğim bir kitap; Haim Ginott - Anne, baba ve çocuk arasında. Diğer ebeveyn kitaplarından çok da farklı bir içerikle karşılaşacağımı düşünmüyordum kitabı alırken, öyle aman aman bir beklentim de yoktu fakat Naomi Aldort ekolünden bir kitapla karşılaşınca ciddi sevindim. Uzun zamandır bu tür kitap-yazar arayıp duruyordum çünkü. Sonrasında fark ettim ki, birkaç yerde önerilmiş bu kitap, nedense not almamışım ama o gelip beni bulmuş.


 

Naomi Aldort'un çocuktan yana, çocukla birlikte, çocuğu severek ebeveynlik yapma önerilerini sevenler için eşsiz bir kaynak. Hemen hemen aynı öneriler, benzer cümleler, biraz daha detaylandırılmış örnekler içeriyor. Çocukların duygularını anlamalarını, anlatmalarını sağlayabilmek, içlerinde ne olup bitiyor, neyi neden yapıyorlar öğrenebilmek çoğu anne-babanın en büyük isteği, bunun için çocuğa nasıl davranmak gerektiğini çok güzel anlatıyor kitap da ve diyor ki; duygularınızdan korkmayın,  balıklar yüzer, kuşlar uçar, insanlar hisseder.




Alıntıladığım kısımlar da, kitaptaki unutmak istemediğim bölümler. Böyle saklıyorum bazı kitapları belleğimde....
Bumerang - Yazarkafe