Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Eylül 17, 2013

Deniz'imin diş buğdayı



Oldum olası özel günleri severim. Hele çocuklarımla ilgili olduğu zaman. Deniz'imizin dişleri çıkar çıkmaz da diş buğdayı merasiminin planlarını yapmaya başladım. Rengarenk şekerlerle süslenmiş haşlanmış buğdayımızı daha süslü servis etme niyetim vardı ancak halihazırda oturduğumuz semtte alışveriş imkanım pek fazla olmadığından ne bulduysak onunla yetinmek zorunda kaldık.

Diş Buğdayı nasıl yapılıyor?
Akşamdan haşlanan buğday (ben hafif şekerli olması için haşlama suyuna biraz şeker katıyorum) sabaha kadar tel süzgeçte bekletilir. (bu Ada'nın diş buğdayında su salıveren buğdaydan edindiğim bir tecrübenin sonucu) Sabah yaban mersini, renkli leblebi şekerleri, sarı leblebi, fındık, kuru üzüm ile karıştırılıp servis tabaklarına (ben plastik bardaklara koydum sunumu çok güzel oldu, bulabilseydim puantiyeli kurdele ile ve güzel etiketler ile süsleme niyetim vardı ancak maalesef bunlara ulaşamadım) alınıp servis edilir.

Diş Buğdayı Töreni nasıl yapılıyor?
"meslek edindirme" ritüeli için Ada'nın odasındaki oyuncaklara daldık, oyuncakların içinden stetoskop, bilgisayar, baret, kitap gibi bazı meslekleri temsil edecek oyuncaklar seçtik ve misafirlerimiz gelip sohbet faslı bitince masamıza buyur etmeden önce, bunları Deniz'in önüne serdik. Hepsini meraklı gözlerle inceleyen Deniz stetoskopa uzanıp aldı. Benim "inşallah sanatla uğraşır" hevesim kursağımda kalacak gibi görünüyor eğer yaşamdaki tercihi de bu yönde olursa.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın