Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Haziran 07, 2012

Deniz'in Doğum Çantası

Hazır kendimi iyi hissediyorken yapmam gerekenleri yapıp aklımdan çıkartayım diye düşündüm ve Deniz'in doğum çantasını hazırladım bu hafta. Erken olduğunu biliyorum ancak, çok sıcak havalarda alışveriş için gezemeyecek olmak, sağlığımın yeniden bozulabilmesi ihtimali, Deniz'in de abisi gibi aceleci olma ihtimali gibi gözümü korkutan bir sürü şey vardı. İçim başka türlü rahat etmeyecekti, ben de "yapabiliyorken yap" felsefesinden hareketle çantamızı hazırlayıp dolaba kaldırdım. 

Doğum Çantamızda Neler Var?
Ada'nın doğumundaki deneyimlerim Deniz'in çantasını hazırlarken yol gösterici oldu bana. Ada'nın hastane çantasını öylesine abartmıştım ki içinden sadece iki üç parçayı kullanıp "çantaları" olduğu gibi geri getirdiğimizde eşim ve annem çok dalga geçmişlerdi benimle. 

Bu kez neyin gerçekten ihtiyaç olacağını bildiğim için bir küçük valiz yetti. Tabii ki hastanenin neleri verdiğini, neleri beklediğini bilmek de öyle.

- Kendim için;
gecelik ve sabahlık
Ada'nın doğumunda Dilek Hanım sezaryen olma ihtimaline karşılık yanında bir gecelik bulunsun ancak herşey yolunda gider de normal doğum yaparsan pijamalarını giyebilirsin demişti fakat ben doğum sonrasında gecelikle daha rahat ettiğimi keşfettim. Epizyo dikişlerinin muayenesi, pansumanı vs. esnasında gecelikle daha rahat oluyordum. Dolayısıyla gecelik ve sabahlık koydum valize. Sadece sezaryen için değil, normal doğum için de iyi bir tercih olduğunu düşündüm geceliğin. Kolay emzirme için düğmeli bir model tercih ettim.

Sanırım doğum valizinin en zor seçtiğim parçası bu oldu. Tüm iç giyim ve gecelik mağazalarını, internetteki seçenekleri taradıktan sonra Bakırköy'deki küçük bir dükkanda buldum aradığım takımı. Üçlü set olarak aldım (Gecelik, sabahlık ve pijama) Pijama takımını evde misafir ağırlarken giymeyi planlıyorum. Neredeyse hayalimde canlandırdığım takımın birebir aynısıydı bulduğum. 
 - bolca iç çamaşırı
-  kalın çorap 
-  terlik
- En kalınından ped 
-  kalın bir şal
Ada'nın doğumundan sonra inanılmaz üşümüştüm. Refakatçilerim sıcaktan bir türlü uyuyamazken ben tir tir titremiş, ekstra battaniye getirtmiştim odama. Bu kez aynı şeyi yaşamamak için kalın bir şal aldım.
 - Göğüs pedi

Deniz için;
- 2 Adet Hastane çıkışı
Hastanede doğum sonrası hastanenin bebekler için diktirdiği havlu tulumlardan giydiriyorlar, Ada için kıyafet yalnızca hastaneden çıkarken lazım olmuştu. Bir tane de yedek koydum ne olur ne olmaz diye.

Dip not: Chiccodan aldığım hastane çıkışları babanın gözüne büyük göründü. Zaten Ada'nın doğumunda da hastane çıkışları Ada'ya büyük gelmiş ve çıt-çıtların arasından çıkarttığı ayakları sabaha kadar buz gibi olmuştu. Böyle bir deneyimi de yaşadıktan sonra 50cm hastane çıkışının yerine başka bir alternatif bulmamız gerektiğini düşündüm. İndirim ürünlerine bakmak için girdiğim mother-caredeki satıcı abla newborn denen bir beden olduğunu söyledi ve gösterdiği tulumları görünce kesinlikle 50cm hastane çıkışını valize koyamayacağımı anladım. Böylece newborn ebatından da ikinci çocuğumu doğurmak üzereyken haberim oldu, annemin "her çocuk yeni bir şey öğretir" tezini de doğrulamış olduk.
- Çorap
- Yenidoğan Biberonu ve Emziği
Hastaneye yatış yapılırken olabilecek herhangi bir ihtiyaç için bunları alıp yenidoğan odasına götürüyorlar. Ada için teslim ettiğimiz şekilde geri almıştık, ihtiyaç olmamıştı, umarım Deniz için de ihtiyaç olmaz.
- Bebek bezi
- Yenidoğan için ıslak mendil 
- Battaniye
- Beşiğe sermek için nevresim
- Pişik kremi

Refakatçi ve Ziyaretçiler için
- Kolonya

- Islak mendil
- Kağıt bardak, tabak vs.


Doğum Çantam hazır bir şekilde Deniz kızımı bekliyorum, geriye süslemeler ve ikramlar kaldı. Onları da önümüzdeki aylarda yavaş yavaş hazırlayacağım. Her yerde bulunan, herkesin aklına gelebilen şeyler olmasın istiyorum. Ada için 7. ayda hazırlıklara başlamıştım ve Ada 7. ayının bittiği gün gelmişti.

Sadece valizinin hazırlıklarını bitirebilmiştim o yüzden. Aceleci oğlum süslemelere ve ikramlara izin vermemişti. İkramlar ve süslemeler dışında bir de Deniz'in "gelirken" abisi için getireceği hediyeyi hazırlayacağım kalan 3 ayımızda. Hediyeye karar verdik gerçi. Scooter "getirmesini" planlıyorum zira Ada son günlerde çılgın gibi scooter istiyor. Eminim kardeşinin getireceği bu hediye tanışma faslını güzel atlatmamızı sağlayacaktır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın