Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Ocak 15, 2013

Büyüme "Atarı"



Deniz doğduğundan beri çok huzurlu bir bebek değil. Gebeliğimde yaşadığım sıkıntılardan sonra aksini de beklemiyorduk zaten. Eşim de ben de stresli bir bebek doğacağını ve bizi biraz zorlayacağını tahmin ediyor ve kendimizi psikolojik olarak buna hazırlamaya çalışıyorduk. Deniz de sağ olsun, beklentilerimizi boşa çıkartmadı. Oldukça asabi ve "atarlı" küçük kızımız evin düzenini tamamen kendine uydurmakta gecikmedi, ki biz Ada'nın bebekliğinde tam tersini yaşamıştık; Ada bizim düzenimize uyum sağlamıştı. Yine de kendimizi pek koyvermeden, çok şikayet etmeden, yeni yaşamımıza alışmaya çalıştık. Ada bile "Aman Deniz ağlamasın susmuyor sonra" şeklinde bir motto belirledi, oyun oynarken falan ses düzeyini minimumda tutmaya çalışıyor.

Hal zaten böyleyken, bizim atarlı sultana bir haller oldu, son bir haftadır iyice canımıza okumaya başladı. Sürekli "ihh ihh ihhh" şeklinde çıkarttığı şikayet sesleri çığlık kıyamet ağlamalara dönüştü. Karnı tokken asla meme almayan kız, memeye yapışık vaziyette yaşamaya başladı. Gün içinde zaten uzun olmayan uykular hepten yok denecek kadar azaldı. Yorgunluktan bezmiş vaziyetteyken "Büyüme Atağı" denen şeyi öğrendim. İkinci çocukta da birşeyler öğrenilebiliyormuş demek...

İnternetten hemen araştırdım bu büyüme atağı neymiş.

Meğer bizim kız büyüme hormonlarının etkisi altındaymış. Sürekli emmesinin sebebi de bir yandan büyürken, diğer yandan benim bünyeme "bak arkadaşım ben büyüyorum, sen de süt üretimini arttır biraz, tembel tembel yatma" mesajı vermekmiş. Gece yanımda yatırmaya başlamıştım ki bunun geçici bir şey olduğunu öğrenmek içime su serpti. Fındık kadar bebeği yanında yatırmak cesaret işi fakat geceleri o kadar sık kalkıyor ki ben neredeyse hiç uyuyamıyorum son günlerde.

Gündüzleri onu huzursuz edense bu yeni dönemiymiş zira büyüme ataklarında bebek yeni bir beceri sahibi oluyormuş. Mesela kıpırtısız yattığı dönemlerden ellerini kollarını sallayıp bize gülücükler atmaya başladığı dönemlere kadar bir çok büyüme atağı geçirmiş fakat bazen huzursuz ve sürekli ağlayan bebeklere sebep olan bu ataklar bazen de mışıl mışıl uyuyan bebeklere sebep oluyormuş. Yaklaşık bir hafta süren yeni döneme alışma evresi, önceki aylarda beni paniklere gark eden "hasta mı neden bu kadar uzun uyuyor" günlerinin de sebebiymiş meğer ancak durumdan memnun olunca araştırma gereği duymamışım demek ki.

Araştırma yaparken okuduğum bir metinde "Birden bire uçabildiğinizi fark ettiğinizi düşünün, alışıncaya kadar ne kadar huzursuz olurdunuz" diyordu. Bebeğimin yeni duruma alışma sancısını bunu okuduğumda daha iyi anladım.  Bir çeşit "bana ne oluyor acaba" korkusu yaşıyor minik kızım.

Şu an 18 haftalık olan Deniz öyle zannediyorum ki 19. haftadaki büyüme atağını yaşıyor...

Büyüme atakları, her bebeğin gelişimine özel olmak üzere; 5,8,12,19,26,37,46 ve 55. haftalarda görülüyormuşEğer birdenbire bebeğinize sütünüzün yetmediğini düşünmeye başladıysanız, haftasını bir kontrol edin. Belki de vücudunuz ve bebeğiniz arasında bir denge oluşuyordur.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın