Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Kasım 11, 2017

Yemek seçmek aile sorunu

Yemek seçen ailenin yemek seçen annesi olarak her gün hepimizin damak tadına uygun yemek bulmakta çok zorlanıyorum. Kızım et yemiyor, oğlum sebzelerin çok az bir kısmını pişmiş olarak yiyor -daha ziyade salata olarak tüketmeyi tercih ediyoruz bu yüzden- eşim hiçbir sebze yemeğini yemiyor ve ben bu üç kişinin karışımı olan bir damak zevkine sahip biri olarak yemek olayını iyice karışık hale getiriyorum.




Durum böyleyken bana yardımı dokunabilecek tek şey hafta sonunda bir haftalık bir yemek listesi çıkartmak ve tüm hafta onu uygulamak oluyor. Yoksa anlık ya da günlük olarak yemek yapmaya girişmek çok fazla strese neden oluyor. Özellikle bizimki gibi herkesin farklı telden çaldığı evlerde. 

Yemek seçmek aile sorunumuz olunca tek çözümümüz yemek listesi hazırlamak oluyor. Hafta sonu hepimizin damak zevkine uyacak yemek tarifleri ile en büyük yardımcılarımdan biri olan web sitesine giriyorum ve oradan seçtiğim yemeklerle yedi günlük bir liste oluşturuyorum. Sonra malzeme listesindeki malzemelerden eksik olanlardan da bir alışveriş listesi. Malzeme ve yapılacak yemek fikri olduktan sonra zaten yemeği pişirmek birkaç dakikalık iş oluyor. Böylece herkesin damak zevkine ve gönlüne uygun bir orta yol bulmuş oluyoruz.



Eşim ve oğlum için et yemekleri sayfasından bir yemek, kızım için sebze tarifleri sayfasından bir yemek seçip ekliyorum listeye. Menü neredeyse hazır hale geliyor zaten, çorba ve salata da eklenince bir öğünü kurtarıyorum. 

Yalnız eğer lezzet.com a girdiğimde karnım açsa, canım zorlanacağım tarifleri çekebiliyor. (Buna dikkat etmek gerek.) Bu haftaki menü hazırlığında oğlum yanımdaydı mesela ve canı lazanya çekti. (Eyvah!) Neyse. Deneyeceğiz artık. Açık, anlaşılır anlatımlı, güzel bir tarifi var neyse ki sitede. Yoksa Lazanya pişirmeye cesaret edebilmek mümkün değil benim için.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın