Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Haziran 07, 2012

Gebelikte 20 ve 21. Haftalar


Atlattığımız sıkıntılardan sonra 20. hafta ve 21. hafta bana çok rahat geldi. Gebeliğimin başından beri sıkıntı yaşamadığım nadir günleri geçiriyorum desem sanırım yalan olmaz. Bundan sonrasının böyle geçeceğini ümit ediyorum tabii ki. 20. haftada Dilek Hanım'ın artık yavaş yavaş dışarı çıkmaya başlayabilirsin demesiyle birlikte kendimi sokaklara attım. Kesinlikle psikolojimi düzeltmekte çok büyük faydası olduğunu düşünüyorum bunun. Havaların da düzelmesiyle birlikte kendimi daha mutlu ve daha rahat hissetmeye başladım. 

Dışarıda tek sıkıntım tuvalet olmayan yerlerde çok fazla dolaşamamak oluyor şu günlerde. Çok sık tuvalete gitme ihtiyacı hissediyorum. Bunun  normal olduğunu biliyorum zira Ada'ya hamileyken de bu dönemlerde aynı şeyleri yaşamıştım. Abartılı olan diğer bir ihtiyacım da yemek ve tatlı. Neyse ki yaz mevsimindeyiz ve kilo yapacak tatlılar yerine dondurma yiyerek giderebiliyorum tatlı krizlerini. Ancak bir şeyler yemeliyim güdümü giderebilecek bir formül bulamadığımdan olsa gerek 5,5 ayda 10 kilo alarak kendi alanımda bir rekora imza attım. 

Bu ay balık yağı, diş için flor takviyesi ve çatlak önleyici krem kullanmaya başladım. Demir hapımı arada aksatarak da olsa kullanmaya devam ediyorum. Sürekli almak istemiyorum çünkü kabız sorunu yaşatıyor. Göğüs hassasiyeti, bacaklarımın iç kısımlarında zaman zaman oluşan hafif bir ağrı ve yürüdüğüm zaman kalçamda oluşan ağrılar dışında gebeliğin altın üç ayını geçirmeye başladığımı söyleyebilirim artık. 

5 aylık hamileyken hamile olduğumu söylemeden fark edilmeyen karnım iki hafta içinde oldukça belirgin bir hal aldı. Bu da çok hoşuma gidiyor. Bir de kızımı sıkça rüyalarımda görmeye başladım. Bu da en çok hoşuma giden şeylerden biri ama en çok hoşuma giden tabii ki onun hareketlerini hissetmek. Artık iyice belirgin hareket ediyor. Hıçkırık tutuyor bazen. Elimi karnıma koyup onu hissetmeye bayılıyorum.

Sağlıkla gelsin Deniz kızım. Bundan sonrası güzel geçecek inşallah.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın