Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Ekim 03, 2012

Doğum Konusunda 10 Tavsiye



Tavsiye 1:
Aslında doğumu Bahçelievler Hizmet Hastanesinde yapacaktım. doktorumun tavsiyesi üzerine, doğum sonrası hizmetleri hoşuma gittiğinden ve ayrıca doğum yapan bir kaç kişinin referansı üzerine karar kılmıştık burada. Ancak sancılarım başladığı ilk akşam (bakınız 3 günde doğan kızımın öyküsü) apar topar gittiğimizde orada doğum yapamayacağımı anladım. 

Daha önce doğum yaptığım İncirli Ethica hastanesine doğum sancısıyla gittiğimde beni hemen bir tekerlekli sandalyeye oturtup odaya kadar götürmüşler, NST ye orada bağlamışlar, tüm muayenelerimi orada yapmışlar ve ben yatarken hemşireler gerekli işlemleri yapmışlar, beni hiç yormamışlardı. Hizmet hastanesinde de böyle olacağını düşünüyorduk ancak acil girişinden girip durumumuzu anlattığımız halde beni ikinci kattaki doğum kısmına yönlendirdiler. Yürüyerek daha doğrusu dolanarak asansörü zorlukla bulup ikinci kata çıktık. Burada doğumhane koridorundaki bir yatakta NST ye bağlandım, daha sonra açılma kontrolü için doğumhaneye, sonra da serum takılması için giriş katındaki müdahale odasına gönderdiler. Oradan oraya dolanmaktan sinirlerim bozuldu. Bu arada beni ilk muayene eden hemşire uyuduğu için başka başka hemşirelerle muhatap olmak zorunda kaldım, serum takmaya çalışan hemşire bir kolumdaki iki damarı patlattı vs. ve Hizmet hastanesinin hizmetlerinden memnun kalmayacağımı anlayarak doğuma iki gün kala hastanemi değiştirdim. Tavsiyem şudur ki; Doğum yapacağınız hastaneye mutlaka  gidin. Doktorunuz ya da başkaları ne kadar överse övsün kendi değerlendirmenizi kendiniz yapın. Sonrasında kötü bir tecrübe yaşamayın.

Tavsiye 2:
Apar topar hastanemizi değiştirmemiz gerekince doktorumun önerileri içinde olan Çamlık Hastanesine yöneldik. Son anda aldığımız bu kararın ne kadar doğru bir karar olduğunu doğumda gördüm. Son derece stresli bir doğum olmasına rağmen çok kolay bir doğumdu. Bunun sebebi de Dilek Hanım'ı son derece güzel bir şekilde asiste eden ebemiz Aysel Hanım'dı kuşkusuz. Doğum sonrasında ona kaç kez teşekkür ettim hiç bilmiyorum. Hem bana hem Deniz'e kendi çocuğuymuşuz gibi baktı. Tamamen tesadüf olsa da doğum ekibimiz mükemmeldi. Doğum öncesi, doğum esnası ve doğum sonrası desteği ve bakımından inanılmaz memnun kaldım Çamlık Hastanesi ekibinin. (Sonrasında sarılık için gittiğimizde bu memnuniyetin doğum ekibinden kaynaklandığını fark ettik, hastane için aynı şeyi söylemek pek mümkün değilmiş) Tavsiye: Doğum ekibiyle mutlaka tanışmaya çalışın. Olmuyorsa iyi bir ebe & doula edinmeye çalışın.

Tavsiye 3:
Hastane çantanızı hastaneden nelerin karşılandığını öğrenerek oluşturun. Mesela Ethica'da yenidoğan tulumları verildiği için sadece hastaneden çıkarken giydireceğim bir kıyafetle bir yedek koymuştum ve Çamlık'ta böyle bir hizmet olmadığından giysilerimiz az geldi.

Tavsiye 4:
Doğum çantanıza plastik tabak, kaşık, çatal, atıştırmalık bir şeyler, içecek, su vs. doldurun. Hastanede bunlara ihtiyaç oluyormuş. Ada gece doğup aynı günün öğleninde taburcu olduğumuzdan bu tür şeylere ihtiyaç duymadık ancak Deniz'de tam 24 saati hastanede geçirdiğimizden gece acıktık, susadık, gün içinde canımız atıştıracak bir şeyler çekti.

Tavsiye 5:
Normal de doğuracak olsanız sezaryen de mutlaka gecelik giyin, pansuman esnasında pijama ile uğraşmayın.

Tavsiye 6:
Hemşirelerin işine karışmayın. (Lavman istemiyorum, serumu o koluma takmayın vs fikirlerinizi kendinize saklayın.) 

Tavsiye 7:
Gebeyken gördüğünüz rüyaları ve dinlediğiniz korkunç hikayeleri unutun. Doğum esnasında panik atağı yaşamanıza sebep olabiliyorlar. Mümkünse nefes ve rahatlama teknikleri öğrenin.

Tavsiye 8:
Nefes egzersizi yapın. Mutlaka.

Tavsiye 9:
Aileden en az 1 kişiyi doğum odasına alın. Mümkünse eşiniz değilse çok güvendiğiniz ve sakin davranabilecek başka bir kişi olsun. Elinizi tutsun. Terinizi silsin. Hemşireler de yapıyor bunu ama, sevdiğiniz birinin yapması başka oluyor.

Tavsiye 10:
Doğum sonrasında yanınızda kalacak refakatçi mümkünse daha önce doğurmamış hatta memelerden süt geldiğini bile bilmeyecek kadar bebek mevzusundan uzak biri olsun. 10 dakikada bir sütün geldi mi diye sormasın.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın