Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Mayıs 06, 2013

Çocuklar mıncıklanmak için değildir!



Çocuklarım olduktan sonra, şunu fark ettim ki; biz bebek sever bir milletiz, çocuklardan, çocuk psikolojisinden falan da zerre anlamıyoruz. Çocuk sevme özelliğimiz çocuğu sıkıştırmaktan ve mıncıklamaktan öteye gitmediği gibi, mıncıklanacak yaşı geçmiş olanları da adamdan saymıyor ve dalga geçip kendimizi eğlendirebileceğimiz bir oyuncak olarak görmeye başlıyoruz. İzin vermezse de saygısız olduğuna kanaat getirip suratımızı büzüştürüp başka şeylerle ilgilenmeye başlıyoruz.

İki çocuğumla insan içine çıkmak benim için bir işkence halini aldı zira puseti gören (içindeki bebeği daha görmemişken bile) "aooovv" diye çığlık atarak pusete saldırıyor, bu esnada korkmuş olan kızım ağlamaya başlıyor, şimdiye kadar bu tür ilgilere maruz kalmışken birden bire ortalıkta olduğu bile fark edilmemeye başlayan oğlum ilgiyi tekrar üzerine çekebilmek için saçmalamaya başlıyor. Ya elimden kurtulup amaçsızca koşmaya başlıyor ya bir bahane bulup ağlamaya...

Ağlayan iki çocukla ortada kalakalıyorum, bir yandan korkmuş kızımı sakinleştirmeye diğer yandan oğlumu eskisi kadar önemli olduğunu ikna etmeye çalışıyorum.


Deniz'in ne kadar muhteşem, ne kadar tatlı, ne kadar bilmem ne olduğunu sayıp dökerken Ada'ya dönüp bakmayan yurdum insanı, o çocuğun kendini nasıl hissettiğini zerre kadar düşünmezken, kardeşini şimdiye kadar ciddi anlamda kıskanmayan Ada'nın birkaç aydır neden kardeşin zarar vermek için yanıp tutuştuğunu bir tek ben biliyorum.Ada ile ilgilenme lütfu gösteren ince ruhlu birtakım insanlar ise yalnızca "kardeşini bize versene" "kardeşini kıskanıyor musun sen" "ay atın bunu çöpe çok çirkin bu"  şeklinde çocuk psikolojisine son derece yaraşır cümleler kuruyor sağ olsun.

Çocuklarımla bir yere gitmek, keyifle vakit geçirebilmek ne zamana kadar böylesi stres altında olmama yol açacak bilmiyorum, ancak bir ricam var sevgili insanlar; gün olur da sokakta iki kardeş ufaklık görürseniz, önce büyüğe adını, yaşını, okula gidip gitmediğini, neler yapmaktan hoşlandığını falan sorun, daha sonra kardeşini "annesinden bir zahmet izin aldıktan sonra" mıncırırsınız!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın