Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Ocak 15, 2015

Bir Çocuk Doğurdum, Hayatım Değişti!

İnsanların evrim geçirip geçirmediği tartışıladursun, ben de ortaya yeni bir teori süreceğim; hayatların evrimi! Bence hayatlarımız evrim geçiriyor. Hem de öyle bir evrim ki, eski hayatımızla yenisi arasında zerre kadar akrabalık bağı bulunmuyor. Şimdi teorimi biraz güçlendirmek adına bir takım ispat çalışmaları yapacağım, bu çalışmalarda, Ç.Ö (çocuktan önce) ve Ç.S (çocuktan sonra) ibarelerini sıklıkla göreceğinizden, anlamlarını önceden yazmak isterim.

Ç.Ö (Çocuktan Önce) : Çiftimiz henüz evrim geçirmemiş, ilkel haldedir. İstediğini yer, istediği gibi gezer, istediği gibi yaşar.

Ç.S (Çocuktan Sonra): Evrim geçiren çiftimiz, evcilleşmiş, yeme-içme-gezme gibi ihtiyaçları bir takım şartlara bağlanmıştır.
 
1- Çocuktan Sonra Yaşadığınız Ortam Değişir!
Evet, Ç.Ö neredeyse öğrenci evi kıvamında geçmiş olsa dahi, Ç.S olduğunuz anda, yaşadığınız ortam değişir. Daha hijyenik, daha tehlikesiz, daha sağlıklı bir hal alır.

2- Çocuktan Sonra Plan-Program Dahilinde Yaşamak Gerekir
Ç.Ö döneminde, canınız iskender çekerse Bursa'ya, Adana Kebap çekerse Adana'ya, bira çekerse Taksim'e uzanıyor olabilirsiniz, ancak, Ç.S döneminde tuvalete gitmek için bile, zaman ayarlaması yapmanız gerekecektir.

3- Çiftler Arasındaki İletişimin Şekli Hızla Değişir
Ç.Ö
- Sevgilim ben çıkıyorum, görüşürüz. İstediğin bir şey var mı?
Ç.S
-Ben kaçtım. Allah sana kolaylık versin. Çok şey yapma sen de. (ney yapma?)

Ç.Ö
- Ayy tatile mi gitsek hafta sonu?
-Hii ne güzel olur dinleniriz!!
Ç.S
- Ayy tatile mi gitsek hafta sonu?
- Ay saçmalama ne tatili allahaşkına iyice canımı mı çıkartacaksın?

Ç.Ö
- Eve gitsek de kafamızı dinlesek
Ç.S
-Az dışarı çıksak da kafamızı dinlesek 

Ç.Ö
-Ay gece kızlarla dışarda çok eğlendim!
Ç.S
-Ay gece çocuklar hiç uyanmadı çok dinlendim!

Ç.Ö 
-Akşama sinema bileti aldım, hazırlansana
Ç.S
- DVD film aldım, mısır patlatsana

4- Sosyal Çevreniz ve Faaliyetleriniz Tamamen Değişir
Ç.Ö tamamıyle kendinize ait zevklerden ve kendi sevdiğiniz kişilerden oluşan bir dönemdir, Ç.S ise çocuk atölyelerinde bilmemkimin annesiyle çene çaldığınız, doğum gününden doğum gününe, aktiviteden aktiviteye koşturduğunuz bir dönem olacaktır. ( en azından belli bir yaş aralığı için)

5- İçinizden Bambaşka Biri Çıkar
Ç.Ö döneminde çok sabırsız, toleranssız ve asabi bir insan olabilirsiniz ancak  Ç.S dönemine taşıyamayacağınız ilk üç özellik tam da bunlardır. 40 derece sıcakta, yerde yürümekte olan karıncayı izleyen 1,5 yaşındaki evladınızı, olabildiğince sakin beklemek zorunda kaldığınızda; ne sıcak intoleransı, ne yetişmeniz gereken toplantı, ne de karıncanın üzerine basıp oracıkta öldürme isteği umurunuzda olmayacaktır.

Çocuk hayatınızı keskin bir biçimde ikiye ayıran bir bıçak gibidir. Bir daha asla birleşmeyecek ve arasındaki uçuruma nasıl katlanabildiğinize, kendinizin de çok şaşıracağınız, hatta anne-baba olmadan önce asla inanmayacağınız bir biçimde ikiye ayrılır hayatınız. 

Ara geçiş formları bile olmadan. Öylece. Ve eğer birileri sizi olacaklar konusunda uyarmamışsa, tam olarak yukarıdaki karikatürde çırpınan balığa benzersiniz.