Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Ağustos 20, 2017

Her döneme ayrı koku arayışı: Koku hafızası!

Koku hafızam kuvvetlidir. Aslında hepimiz için böyledir bu. Eğer büyüdüğünüz evin kendine has bir kokusu varsa; naftalin, deniz ya da bir çiçek kokusu, bu kokuyu aldığınızda çocukluğunuza dönersiniz. Mutlu ya da mutsuz anlarınızda duyduğunuz bir kokuyu tekrar duyduğunuzda o andaki duyguları tekrar yaşarsınız. Anne kokusu bu yüzden sakinleştirici bir etki bırakır insanda. İşte, koku bu nedenle önemli bir uyarandır. Beynin kendine has bölgesinde depolanan ve duygularınızı siz farkında olmadan tetikleyi veren sinsi bir uyaran. Bazı insanların koku hassasiyeti diğerlerine göre daha fazla olabilir. Ben de bunlardan biriyim. Duyduğum kokuyu ve ait olduğu yeri, ait olduğu kişiyi asla unutmam. Bu yüzden de kendi kullandığım parfümleri sık sık değiştiririm. Çünkü parfümler benim için bir albüm niteliğindedir. Bazı parfümler lise dönemlerimi, bazı kokular çocukluğumu, bazıları da sevdiğim arkadaşlarımı hatırlatır. O yüzden her dönemde farklı parfüm kullanmayı, kokuları karıştırmamayı tercih ediyorum.

Yazın kullandığım ve kışın kullandığım parfümler de farklıdır. Yazın terle karıştığında kötü hissettirmeyen sabun kokulu parfümleri tercih ederim daha ziyade, çünkü kendimi ancak güzel kokular içindeyken iyi hissedebiliyorum, kışınsa daha özgür davranırım seçim konusunda. Parfümün kokusunu etkileyen etkenler ortadan kalktığında parfüm seçebilmek daha kolay oluyor çünkü. Yavaş yavaş havalar serinlemeye başlayınca ben de parfüm arayışlarına başladım. 




İntertnette yeni çıkan parfümleri araştırırken  Yves Rocher'in 7 Ağustos'ta çıkarttığı Oui A L'amaour'a denk geldim. "Sonsuz aşkın sembolü" sloganı ile tanıtılan bu parfüm ilgimi çekince de araştırmaya başladım. İsminde aşk varsa ilgimi çekmemesi enteresan olurdu zaten... Meyve ve çiçek kokuları genellikle tercih ettiğim kokulardır. Sedir de en sevdiklerimden. Oui A L'amaour parfümü de bu kokuları içeriyor.


Yorumlarda özel deneme fiyatının 115 TL olduğunu ve parfümü aldığınızda aşkın sembolü kırmızı ruju 25 TL'ye alabileceğinizi okuduğumda kararımı verdim. En kısa zamanda Yves Rocher'e uğranacak. Yeni dönemimin parfümü Oui A L'amour olacak gibi görünüyor.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın