Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Mart 03, 2017

Işığını Takip Edenler: Sakin İşler



Zeynep Kasapoğlu ve Nural Mutlu, Sakin İşler adını verdikleri markaları ile küçük adımlarla yürüyen iki anne girişimci. İnstagramda kanaviçe yapan yüzlerce sayfa varken aralarından sıyrılabilecek kadar özenli ve güzel çalışıyorlar. Onları daha yakından tanımak istedim ve markaları için bir desteğim olsun istedim.

Sizi tanıyabilir miyiz?

-Zeynep Kasapoğlu, 23 Şubat 1983 İstanbul doğumluyum. Üniversite mezunuyum ama mesleğim olan grafikerlik eğitimini Bilge Adam'dan aldım. Çalışma hayatımın son 6 yılını Yapı Kredi Emeklilik Genel Müdürlükte geçirdim. Grafikerliği sevsem de bir süre sonra plaza atmosferi ve kurumsallık adına çizilen sınırlar hayatımı çok anlamsız hissetmeme neden oldu. Grafikerlik yaptığım 8-9 yılda “gecesi gündüzü yok/maaş garantisi yok/iş garantisi yok” gibi bilinen klişe sebeplerden dolayı kaçtığım için hiç ajans deneyimim olmadı. Evliyken giremediğim riske kızım olduktan sonra hiç giremedim ve kurumsal hayata devam ettim. 


2011 Aralık’ta Kızım Bilge dünyaya geldi ve bu benim için tam anlamıyla yeniden doğuş oldu. Maddi kaygılar nedeniyle doğum izninden sonra 15 ay daha çalıştım ama manevi kaygılarım ağır bastı ve kızımı kendim büyütmek istediğim için çalışma hayatına son verdim. 3 yıldır “tam zamanlı anne” olarak onunla birlikte büyüyorum. O doğduğundan beri yazdığım bir bloğum var: https://buradabirbilgevar.wordpress.com Yazmak beni hafifletiyordu, Bilgeyle oynayıp ona bir şeyler öğretmek tatmin ediyordu, kendime kalan küçük zamanlarımda da okumak, çizmek, örmek beni besliyordu. 

Nural Mutlu, 13 Haziran 1983 İstanbul doğumluyum. Üniversite yıllarım Eskişehir'de geçti. Anadolu Üniversitesinde İktisat okudum. Daha okulun ilk yılında bölümüm ile ilgili hayal kırıklığı yaşamıştım. Hem bana uygun değildi, hem tam bir bilimsel hem de mesleki bilgi alamıyordum. Bölüm değiştirmedim ama okul biraz uzadı. Mezun olduğumda bankacı, muhasebeci veya finansçı olmayacağıma karar vermiştim. Önce Doğal Hayatı Koruma Derneğinde (DHKD) bir proje için İletişim ve Kaynak Oluşturma Sorumlusu olarak çalıştım. Sonra bir tele-marketing işine 10 ay süreyle katlandım. 6 yıl çalıştığım son işim bir bilişim şirketinde, bir internet sitesinin Operasyon Sorumlusu olmaktı. Burada her şey yolundaydı benim için, ta ki oğlum Selim dünyaya gelene kadar. Selim 9 aylık olana kadar izinliydim. Sonra işe döndüğümde 9 ay devam edebildim. Selim'in yanında olmak istedim. Onun bakımında, duygusunda, her anında yanında olmak istedim. Bu yüzden işten ayrıldım.




Bu işi yapmaya nasıl karar verdiniz?
Zeynep: Kızım şimdi 5 yaşında ve anaokuluna gidiyor. Okul yürüme mesafesinde olduğu için birlikte yürüyerek gidip geliyoruz. Sabah evde birlikte kahvaltı ediyor olmak, okuldan çıktığında gününün nasıl geçtiği hakkında konuşmak, evde ona ihtiyacı olan ortamı sunmak benim için çok önemli. Bu sebeple bir ofis ortamında çalışamıyorum. Bir süre evden grafikerlik yaptım ama el işlerini daha çok sevdiğim için evde daha çok örgü örer oldum. Kızıma amigurumi oyuncaklar yapıyordum ancak istediğim şey sistematik olarak üretmek, geliştirmek, yeni şeyler bulmaktı.

Ancak bir de insan sosyal varlıktır, yapacağım işi sevdiğim bir arkadaşımla yapsam benden mutlusu olmazdı:) Evrenden diledim ve dileğim kabul oldu. Tam da aynı duyguları ve düşünceleri paylaştığım, aynı kaygıları taşıdığım, benimle benzer bir hikayesi olan Nural ile tanıştım. Şu an birlikte “Sakin İşler" adlı bebeğimizi büyütmeye çalışıyoruz. Tıpkı çocuklarımızı büyüttüğümüz gibi; emekle, sabırla, özenle ve samimiyetle.

Nural: Ben aslında çocukluğumdan beri iğne ile tığ ile ilgiliydim. Her fırsatta diktim, ördüm, işledim. Kendim için, yakınlarım için ürettiklerim oldu. İlkokulda pantolon paçalarından çanta dikmiştim, el dikişi ile. İşi bırakıp oğlumla evde olduğumuz dönemde de kendimi denemek için iki arkadaşıma doğumları için süsler hazırlamıştım. Yapabildiğimi yetiştirebildiğimi ve takdir aldığımı gördüm. Ama bunu yine de bir işe dönüştürme kararını Zeynep ile tanıştığımda verdim. Aynı yerde duruyorduk ve manzara genel hatlarıyla aynı görünüyordu. Bir süre durup manzarayı izledik ve üzerine konuştuk. Elbette manzara kafamızın içindekiler ve yakın çevremizde olup bitenlerdi. Deneyerek, öğrenerek, içimize bakıp, kendimizi dinleyip ne istediğimizi anlamaya çalışarak geçirdiğimiz dönemden sonra işimize bir isim verip, artık yaptıklarımızı insanlarla paylaşmaya başladık. Ben şu anda bırakın bu seçimimle ilgili kaygı ve pişmanlık yaşamayı, daha çok ne yapabiliriz, ne diyerek, ne tasarlayarak kendimizi daha doğru ve daha çok anlatabiliriz, bunu düşünüyor bunun için çaba gösteriyorum. İşimle ilgili çok istediklerim var; mesela halihazırda olan sadece bize ait tasarımları arttırmak ve yeni ürünler oluşturmak, geliştirmek.




Sakin İşler nasıl gidiyor peki, başka planlarınız var mı?

Zeynep: Birlikte çalışırken çok eğleniyoruz ve yaptığımız işten keyif alıyoruz. Hep araştırıyoruz, yeni ne ekleyebiliriz diye kafa yoruyoruz. Yaptığımız kolyenin kasnağını seçerken hangi malzeme olması gerektiği, şeklinin, ölçüsünün ne olacağı, hangi desene hangi renk ipi tercih edeceğimiz gibi konuları detaylarına kadar düşünüyoruz. Motife göre kasnağı boyuyoruz, arkasına daha estetik bir görünüş için deri kaplıyoruz. İnternette var olan motiflerin yanı sıra kendi tarzımızı ve tasarımımızı da ekliyoruz. Hedefimiz hep üretmeye devam etmek, yeni ürün gamları oluşturmak ve kendimizi geliştirmek.

Nural:Biz ürünlerimizi severek üretiyoruz, oluşana dek sabrediyoruz. İnsanlar ürünlerimizi seviyorlar, edinene dek sabrediyorlar. Bazen sevdikleri birine hediye etmek için alıyorlar ve onun sevincini görene dek sabrediyorlar. Bu çemberin içinde hatta başlangıç noktasında durduğum için çok mutluyum. 

Size ulaşmak isteyenler nereden ulaşabilirler?

instagram: www.instagram.com/sakinisler adresimizden ya da telefon numaralarımızdan ulaşabilirler:
Nural Mutlu
0533 566 80 79


Zeynep Kasapoğlu
0543 323 00 99