Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Aralık 21, 2010

Çocuk Sorularına Doğru Cevaplar


Benim en gerildiğim noktalardan biri bu işte. Cevapsız sorular dönemi geldiğinde ben ne yapacağım. Şimdilik sadece gördüklerine "bu ne" demekle yetinse de; biliyorum ki her çocuk gibi Ada'da doyurulamaz merakının kurbanı olacak ve ben bolca ter dökeceğim cevaplarken. Ben çok soru sorarmışım; hatta hala bile ilgimi çeken bir şey olduğunda karşımdakini bayıltıncaya kadar sorabilirim. Annem nasıl atlattı bilmiyorum o dönemleri. Ben nasıl atlatacağım, onu da hiç bilmiyorum.

Haluk Yavuzer bir kaç öneri vermiş kitabında;

- Cinsel eğitimde çocuğun  yaşına uygun kısa ve öz; ama doğru cevap verin!

- Anne çocuk nereden gelir?
- Annelerin karnında sıcak ve güvenli bir yer var; çocuklar orada büyür.
- Peki oradan nasıl çıkar
- Annelerin bunun için bir deliği var
- Peki nereden girer oraya?
- Annenin tavuk yumurtasına benzemeyen bir yumurtası vardır; babadan aldığı tohumu sevgiyle oraya yerleştirir.
- Bazı soruları yanıtlamakta aceleci davranmayın, "sen ne düşünüyorsun" "sence neden olabilir" gibi sorularla çocuğa kendi cevabını keşfetme fırsatı verin.

- Sorularının çözümü için dış dünyayı tanımasına da izin verin.
- Mide ve bağırsakları merak ediyorum kitapta çok karışık
- hafta sonu birlikte sağlık müzesine gidebiliriz orada ayrıntılarıyla organları görebilirsin..

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın