Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Mayıs 24, 2011

Doğum Belirtileri




Gebelik süresi tamamlandığında doğumun yaklaştığını gösteren bazı belirtiler vardır. Ağrı ve düzensiz kasılmalar ilk belirti olsa da asıl doğum belirtileri üç ana başlıkta toplanır; nişan bozulması, su kesesinin açılarak suyun gelmesi ve düzenli döl yatağı kasılmaları.


Nişan Bozulması

Doğum başlamadan kısa süre önce ya da doğumun başlangıcında, gebelik süresince rahim ağzını kapatan sümüksü tıkaç bir miktar kanla birlikte vajinadan dışarı çıkar. Bu olaya nişan bozulması denir. Nişan adı verilen bu sümüksü yapı, gebelik süresince döl yatağı boşluğu ve fetüsün dış etkilerden korunmasını sağlar. Nişanın atılması doğumun ilk evresi olan açılmanın başladığının bir işaretidir.

Suyun Gelmesi
Su kesesinin açılmasıyla amnios sıvısının dışarı akmasıdır. Su kesesinin açılması doğum sancıları başladıktan sonra gerçekleşir. Uterusta başlayan kasılmalarla uterus içindeki basınç artar. Bu basınç artışına dayanamayan amnios kesesi parçalanır ve amnios sıvısı dışarı akmaya başlar. Çünkü baş doğum kanalına tam yerleşmediyse kordon sarkması görülebilir. Bazen doğumun birinci safhası olan açılma gerçekleşmesine rağmen amnios zarı yırtılmaz ve su gelmez. Bu durumda doktor tarafından amniotomi kancası yardımıyla amnios zarı yırtılır.

Düzenli Döl Yatağı Kasılmalarığı Kasılmaları
Gebeliğin sonlarına doğru gerçek doğum sancıları başlamadan önce ortaya çıkan düzensiz, zayıf sancılar vardır. Bunlara yalancı doğum sancıları denir. Uzun aralıklarla hissedilir ve çok kısa sürer. Oysa gerçek doğum sancısında rahim ağzında açılma başlamıştır. Düzenli olan bu kasılmalar sık aralıklarla ve uzun süreli gerçekleşmektedir. Ağrılar sırtta ve belde başlayıp, karnın alt kısmına doğru yayılan kramplar şeklindedir. Kasılmalar başlangıçta 10–15 dakikada bir gelip 15–30 saniye sürerken, doğum yaklaştıkça 2–3 dakikada bir gelir ve yaklaşık 60–90 saniye sürer. Kasılmalar 15–20 dakikada bir gerçekleştiği zaman gebe kadının hastaneye gitme zamanı gelmiş demektir.



Hamileliğin sonlarına doğru "ya doğum başlar da anlamazsam" paniği bünyeye hasıl oluyor.

İzlediğimiz dizilerdeki-filmlerdeki gibi olacak zannediyordum ben de. Hastane evimizin arka sokağında olduğu halde yetişemeyeceğimize dair kabuslar gördüğüm bile oldu. Dilek hanım 30. haftadan sonra her kontrolde aynı cümleyi kurmak zorunda kaldı "Doğum başlarsa anlamamana imkan yok!" Nişan nedir, nasıl görünür, nasıl gelir bilmiyorum, su ne şiddetle gelir bilmiyorum, her tuvalete girdiğimde ya suyum geldiyse düşüncesi kafamda. Hele ki sancılar hakkında en küçük bir fikrim bile yok!

Benim doğumum nişan gelmesiyle başladı. Gayet de anladım ilk anda. "Evet, doğuruyorum haydi hastaneye!"

Doğumun "gerçekten" başlaması yaklaşık 6 saat sürdü! 6 dakikalık yolda yetişememenin imkanı yokmuş yani. Zaten zorla uyuduğum uykularımı kabuslarla boşuna helak etmişim.

----------------------------------------------------------------------

Sizden Gelenler;

19 Aylık Aras'ın Annesi Handan;

ilk önce nişan geldi.40+2 deydim. gece wc gittim kan geldi, sonra hafif hafif sancılarım başladı,hastaneye gittik,suni sancı destegiyle açılmam 8 cm oldu tabi bu arada 6 saat geçmişti sonra dr suyumu patlattı sonra dogurdum. bu arada o sabah planlı hastaneye yatacaktım artık sürem doldugu için suni sancı ile dogumu başlatacaktı dr kendisi o gün geldi :))