Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Mart 28, 2012

Gebelikte 12. Hafta

   

İlk trimesteri bitirdik bugün. Gebeliğin en keyifli üç ayı olarak nam salmış ikinci trimestere girdik. Artık Deniz üç aylık. Gebeliğim hala çok zor geçiyor. Kanamam yeniden ve çok daha şiddetli bir şekilde başladı 4 gün önce ve halen devam ediyor. Hemen her şey yasak. Doktorum bu bebeği istiyorsan kıpırdamadan yatacaksın dediğinden beri oturmaya bile korkar oldum -ki zaten oturur pozisyonda durmak da yasak. Ayaklarının altına yastık koyup uzanacak, günde üç defa 200 mg progestan alacak, sapıtan hormonların sebebiyle durmadan ağlayacak, sorun çıkartacak ancak stres yapmayacaksın -kulağa gerçekten çok makul bir istekmiş gibi geliyor değil mi?
Ayağa kalkmak yasak, yürümek yasak, duş yasak,oturur pozisyonda uzun süre durmak yasak, merdiven inip çıkmak yasak...

Günde bir kaç sefer delirip ağlayarak doktorumu arıyorum "bebeği göreyim kalbi atıyor mu göreyim" diye yalvarıyorum, o da bana "bana güven bebeğin iyi, yat dinlen" deyip telefonu kapatıyor.

Çok zor geçiyor hatta neredeyse hiç geçmiyor zaman tabii ki. Bir an önce hareket etmeye başlasın, bu kabustan kurtulayım istiyorum. Ona ne olduğunu, ne olacağını bilmeden öylece yatmak çok zor.

12. haftada gebelikle alakalı sıkıntılarım ağrılı ve şiş göğüsleri saymazsak pek kalmadı gibi. Karnım belirmeye başladı. Hala kilo alamasam da belim kalınlaştığından ve karnım büyüdüğünden kıyafetlerimi gebe elbiseleriyle değiştirmem gerekti.

Eğer tehlikeli bir gebelik olmasa, tadını çıkartacağım dönemler başladı aslında. İstediğim gibi yiyip içebiliyorum artık. -evin içinde pişmediği ve kokusunu almadığım sürece tabi- Tansiyon sorunum kalmadı. Sadece aşırı kanamam olduğu günlerde düşüyor, beslenmeme dikkat edince düzeliyor. Bayılma, kusma vb sorunlar tamamen kalktı ortadan.

2 Nisanda ikili test randevumuz var. O güne kadar kıpırdamadan yatacağız maalesef. Güzelim bahar günlerinde eve kapanmak çok zor ama Deniz sağlıkla gelsin de, tadını çıkartacağımız çok baharlar olur sonrasında.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın