Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Nisan 13, 2012

Gebelikte 13. Hafta



13. Haftamız da kanama ve bolca sıkıntıyla geçti.

Dişetlerimin kanamaya başlamasıyla sıkıntım arttı zira ağzımın içinde kan kokusu olması zaten çok açık olmayan iştahımı iyice kapatıyor. Doktorum C vitamini eksikliği yaşamamdan kaynaklı olduğunu söyledi ve bol C vitamini içeren yiyecekler önerdi. Her gün bir mandalina, bir portakal ve bir kivi, haftada iki kez de çiğ şekilde ıspanak tüketeceğiz düzelene kadar. Doktorum pastil kullanarak da sorunu çözebileceğimizi ancak ilaç vermek istemediğini söyledi. Ben de böylesinin daha iyi olacağını düşünüyorum çünkü içtiğim ilaçlardan yeterince sıkıldım.

Dişetlerimden sonra burnum da kanamaya başladı. Bu Ada' ya hamileyken de olmuştu o sebeple çok üzerinde durmadım zira kan oranının artması ile ince kılcal damarlarda sıkça çatlama olabildiği konusu önceden çalışılmış bir konu benim için.

Diğer bir şikayetim de şiddetli baş ağrıları. Sebebi son günlerde hüküm süren lodos da olabilir tabii... Yine de ilaç içemeden başağrısı geçirmeye çalışmak çok zormuş. Bunu bol su içerek yapabileceğimi öğrendim ama, işe yarar bir bilgi.

Kan hapı kullanmam ve sürekli yatıyor olmam sebebiyle kabızlık sorunu da başladı. Kuru kayısı, kuru erik, bol su ve bol meyve ile geçiştirmeye çalışıyoruz bunu da.

Doktorumun karşısına oturup saymaya başladığımda ben de kendimden yorulur oldum ama  herşeyin zamanla düzeleceğini söyleyen biri olması da iyi geliyor insana...

Ultrasonda bir türlü duruşunu değiştirmediği için cinsiyetini göremedik bebeğimizin ancak beni sevinç gözyaşlarına boğan başka bir müjde verdi doktorum, kanama bölgesi küçülmeye başlamış, iyileşme devam ederse dokuz ay boyunca yatmama gerek kalmayacak.

Tüm bu sıkıntıların yanında duyduğum bu güzel haber ve pıtı pıtı çarpan minik bir kalp sebebiyle moralim yerinde gebeliğimin başından beri neredeyse ilk kez.

15 gün sonraki görüş gününü iple çekiyorum.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın