Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Temmuz 02, 2012

Gebelikte 22 ve 23. Haftalar



Gebeliğimin 22. ve 23. haftaları her şeye üşenerek geçti. Sanırım sıcaklar da etkili bunda. Her şey gözüme o kadar zor geliyor ki anlatamam. Ada ile ilgilenmek zorunda olmasam günün büyük bir bölümünü uyuyarak geçirebilecek kadar yorgun hissediyorum kendimi. Tansiyonumun düşük seyretmesi, havanın sıcaklığı, gebeliğin ağırlaşmaya başlayan seyri derken, Bezgin Bekir'in dişi versiyonu oldum çıktım. Bir gebelik enerjisinden söz ediyorlardı o ne oldu acaba?

Sağlık sorunum olmamasına seviniyorum. Geçirdiğimiz haftalar boyunca bu günleri beklediğimden dolayı durumumdan çok şikayet etmemeye çalışıyorum. Tansiyonum için Dilek Hanım tuzlu beslenmeyi önerdi ancak bu kez de ödem oluşuyor ve ellerim, ayaklarım, suratım şişiyor, bunun için de bolca su tüketmem gerekiyor. Tuvalet ziyaretleri de artarak devam ediyor bu durumda.

Braxton hicks arada sırada yokluyor ama tam olarak başladı diyemeyeceğim. Çok yorulduğum zamanlarda olduğunu düşünüyorum sadece, tam olarak ne zaman ve neden dolayı olduğunu tespit edemedim. Bazen gece yattığım zaman kasılmalar başlıyor ve biraz korkutuyor beni. Yatış pozisyonu beğenemiyorum bir türlü, dönüp duruyorum. Uykusuz gecelerin bu kadar erken başladığını unutmuşum.

Depresif hallerim artarak ve beni yorarak devam ediyor. Durmadan iki çocuğa nasıl yetebileceğim konusunda endişelenip kendi kendimi demoralize ediyor, sonra da saatlerce ağlıyorum. Yeniden çocuk gelişimi kitapları okumaya başladım bu yüzden. Eksik kaldığım bir yan varsa bir an önce halledeyim paniğindeyim. Tek çocuklu olmaya bile tam alışmamışken, hala ona yetebilme konusunda kaygılarım varken iki çocuklu olma fikri gerçekten beni korkudan öldürüyor.

Sanırım yaşayarak öğreneceğim bu süreci de, tıpkı anneliğin diğer süreçleri gibi. Ve tüm o süreçlerde yaptığım gibi de yaşayıncaya kadar korkudan hayatı kendime zehir edeceğim.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın