Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Aralık 06, 2010

Hamilelikte Altıncı Hafta



Sanırım artık "minik bebeğimizi" ailemize kabul ettiğimizden dolayı, kendimi biraz toparladım; psikolojik olarak rahatlayınca, biyolojik olarak da rahatladım.

Baş dönmesi tam anlamıyla geçmese de biraz azaldı. En azından bir noktaya sabit baktığımda bayılacak gibi hissetmiyorum kendimi. Belki de iyi beslenme sonucunda vücudum kendini toparladı bilemiyorum.

Mide bulantıları kusma halini öğürmeye bıraktı. En azından yediklerim midemde kalıyor. Bulantı olarak kalması bu açıdan iyi. Keşke hepsi geçse bir an önce... Çünkü hala kokular içimi kaldırıyor. Gözümden yaş geliyor neredeyse. Yemek yemekte (özellikle kokulu şeyleri) inanılmaz zorlanıyorum; o yüzden kustuğumda acayip sinirlerim bozuluyor, zaten zorla yediğim şeyler bir de boşuna gidince...

Geçen haftanın ortasından beri giderek şiddetleniyor kasık ve karın ağrıları. Bazen ağlatacak kadar şiddetlenebiliyor. Özellikle biraz dolaşırsam ya da yorulursam karnım parçalanacakmış gibi hissediyorum.

Yorgunluk ve uyku hali hafifledi. Giderek daha iyi olacak eminim.

Bir de ilk aşermemizi yaşadık :) Fındığın canı fındık çekti.


Bebekteki değişiklikler;


• Kollar ve bacaklar gelişmeye devam ediyor. İlerde bu ayakları ve dirsekleri mesanenizde hissedeceksiniz!

• Beyin büyüyor. Kalan aylarınızda bebeğinizin beyni milyarlarca nöron üretecek. Ve bu daha başlangıç.

• Göz merceği ortaya çıkıyor. İçeriye bakma şansınız olursa, fark edeceksiniz ki bebeğinizin görüntüsü giderek yeni doğan halini alıyor.

• Burun delikleri oluşuyor. Burun yerine oturmaya başlıyor. Yakın zamanda burundan beyine giden sinirler ortaya çıkacak.

• Bağırsaklar büyüyor. Bunlar önce bebeğin vücudunun dışında göbek kordonunda gelişiyor.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın