22 Temmuz 2011 Cuma

Yorgun Savaşçı!

Belki yıllarca hayal ettin... Tedavi oldun onun için; sonunda geldi; üzerine titrediğin bebeğin sonunda kollarında. Söz verdin ona; sana hep iyi şeyler vereceğim, büyüdüğünde "iyi ki annem olmuşsun" diyebilmen için ne gerekiyorsa yapacağım diye! 

Ne kadar kitap varsa onun mutlu bir yetişkin olabilmesini sağlayacağını düşündüğün, kendine ve insanlara saygı duyan bir birey olmasına yardım edeceğini düşündüğün, bilinçli, özgüveni sağlam, kendi değerini bilen bir insan olmasını sağlayabileceğini düşündüğün, hepsini yaladın yuttun!

Daha "parmak kadar" tabir edilecek yaştayken; kendi eksiklerini tamamlamak için işin uzmanlarından destek almaya çalıştın. Yanlış bir adım atmayayım diye, her adımını, her kelimeni binlerce kez düşündün...

Donanımlı ve iyi bir anne olmak için elinden geleni yaptın! 

Ne güzel...

"Arkadaşlarına vurursan canları yanar ve canını yakan biriyle oynamak istemezsin değil mi oğlum?"
- Vursun! Erkek adam dediğin kendini koruyacak! Vur oğlum!

"Kaka yapmak ne kadar güzel bir şey değil mi, rahatlatıyor seni, ben çok mutlu oluyorum sen kaka yaptığın zaman! Şimdi küloduna yapıyorsun, istediğinde oturağına yapacaksın, bizim gibi tuvaleti kullanacaksın"
- İyi çocuklar küloduna kaka yapmaz! Kötü çocuk musun sen! 

"Şeker, çikolata senin için zararlı bebeğim."
- Yesin yesin, yesin de yeter ki... Al çocuğum sen bakma annene!

"Biz istediklerimizi ağlamadan söylüyoruz değil mi annecim! Yapılabilecek bir şey olsa zaten yapardım."
-Ağlatma şu çocuğu ne istiyorsa ver!


Bazen olmuyor işte... Sen ne yaparsan yap olmuyor!
Kendini yıpranmış, yorulmuş hissediyorsun savaşmaktan. Savaşmaya değer olduğunu bilsen de, gücün bitiyor bir yerde!


Çocuğun iyiliği için olduğu zannedilen o kadar çok şey var ki... "Biz de çocuk büyüttük" "Biz böyle büyüttük!"

"Siz kendi çocuklarınızı kendiniz büyüttünüz ama! Ben de kendi çocuğumu büyütüyorum! Karışmayın"
Hep aynı kavga! "Yorulma, yılma, bırakma işin ucunu! Güçlü ol!" telkinleri...


"Al oğlum silah aldım sana. Bu anana kalsa yüz yıl almaz bunu sana!"
"Al oğlum çizgi film CDsi aldım sana! Annnen televizyon seyrettirmiyor, kıyamam!"
"Bırak yapsın! Çocuk yapmak istiyor!"
"Ağlatma şunu"
"Bir şey olmaz bir kere yesin ne olacak!"
"Biz de çay içirdik ne olacak, hani hasta mı oldular!"
"Çocuk dediğin azıcık akıllı uslu olur, sen ne biçim çocuksun!"
"Sadece kötü çocuklar öyle yapar! Kötü çocuk musun sen!"
"Gerizekalılar gibi davranıyorsun!"


Bazen istiyorum ki; herkesi bir çırpıda çıkartıp atayım hayatımdan! "Kendisi de çocuk büyütmüş" herkesi...







Bumerang - Yazarkafe