Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Kasım 24, 2010

Ebeveyn Tipleri

Çocuk yetiştirme konusunda deneyimli değilim. Her anne gibi düşe kalka, okuya-yaza, öğrenmeye çalışıyorum. Bu konuda deneyimli nasıl olunur onu da bilmiyorum. 10 çocuk doğursan bile her seferinde "o çocuğun" konusunda acemi olacaksın zira. Yeni bir karakter, yeni alışkanlıklar, yeni zevkler demek yeni bir çocuk.

Ebeveynlik konusunda deneyimli değilim fakat belki çocuğa yaklaşım tarzı bana benzemediği için; garip geliyor bazıları. Bilemiyorum. Ama bazen çok sinirleniyorum!

Ebeveyn tiplerini katıldığım bir eğitimde öğrenmiştim, 3 çeşitlerdi. Fakat görüyorum ki pek de öyle değil. Binlerce...

Psikopat Ebeveyn Tipi, benim uydurduğum bir tip mesela; Dün Ada ile yolda yürüyoruz; Ada her zamanki gibi "Ada bilir" moduna almış kendini, elimden tutmayı reddeder vaziyette; kaldırımda inatlaşıyoruz. Ya elimi tutmasını ya da kucağıma gelmesini söyleyerek -seçenek- kozumu kullanırken, yanımızdan geçmekte olan bir amca "benim ceketimin bir cebi var, annesini üzen çocukları toplayıp evde pişiriyorum" dedi. Ada kalakaldı ama ben resmen dumurlardan dumur seçemedim. "Çocuğu neden korkutuyorsunuz" diyebildim kekeleyerek sadece... "Kafayı mı yedin amca" oraya daha cuk otururdu aslında... Bu adamın çocuğu var mı acaba? Varsa nasıl tipler? Çocuğumun bu adamın yetiştirdikleriyle karşılaşma ihtimali ne? Kafamda sorularla ve aklı çıkmış bir çocukla devam ettim yoluma.

Ahtapot Ebeveyn Tipi: Bunu da ben uydurdum evet. Oyun grubunda karşılaştığım bir anne bu tipte. 13-14 ay civarında bir kızı var, oyun grubumuz sabahın köründe olduğu halde -muhtemelen en fazla bir saat önce kahvaltı etmiş olan bebeğe- kavanoz maması tepiştiriyor önce; çocuk kusuyor, tükürüyor, ağlıyor... ama kurtuluşu yok. 

Daha sonra çantasından bir meyveli yoğurt çıkartıp yine aynı tepkiler karşısında "enerji olsun" diyerek tepiştiriyor çocuğun ağzına. Bir yandan böyle cebelleşirken bir yandan da kapıdan her girene "kızım merhaba de" her çıkana "kızım hoşça kal de" "kızım el salla" "kızım gülümse" çıldıracak gibi oluyorum, kim bilir o yavru ne hale geliyor.

Oyun odasına geçiliyor, çocuk gidip bir oyuncak seçiyor "kızım gel bununla oyna","kızım bak top","kızım bak kaydırak","kızım bak tünel","kızım bak kitap" ayyyyhhh bana bir haller oluyor. Çocuğu kurtarasım geliyor. 

Çocuk bir şeye uzanıyor "aaaaa biz onuuuuuuuuu sevvmiyoruuuuuuuuuz" kim sevmiyor acaba? Çocuk bir şey istiyor "aaaaaaaa biiiiiiiiz bunlaaaa oynamıyoooooooruz" siz kimsiniz kardeşim. Çocuk oynamak istiyor işte...

Ne çok ebeveyn tipi var... Dışarıdan ben nasıl görünüyorum acaba, çok merak ediyorum...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın